Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

angst/depresjon for jobbskifte og karriere valg


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Sitter her med litt angst for å gå inn i ny jobb.

Går snart inn i ny jobb men sitter med en veldig dårlig magefølelse. Jeg vil gå ned 50 000 kroner i lønn og få mer ansvar enn det jeg har nå. Det er mye rot i bedriften men et spennende miljø. Firmaet er i fortsatt i oppstartssfasen og føles derfor ikke trygg ut som den jeg har nå. Lønna er på 350 000, noe som ikke nødvendigvis er en veldig dårlig lønn,men det føles som et skritt tilbake ettersom jeg driver å betaler ned på endel gjeld.

 

Samtidig sitter jeg på en liten gullbillett arbeidsmessig om jeg smir mens jernet er varmt. Jeg har mange kontakter i min nåværende jobb som er såpass fornøyd med jobben jeg har gjort og liker ikke at jeg og stillingen min forsvinner pga omstillinger i firmaet. Så de har så og si (uten noe spesifikt) tilbudt meg å skaffe meg ny jobb om jeg trenger det. De har alle viktige roller for rekrutering og jeg har hatt en rolle i firmaet som gjør at de har alle kommet til meg når de trenger hjelp til mye forskjellig.

 

Føler rett og slett livet har blitt til at jeg bare blir dratt med strømmen uten å vite hvilken retning jeg har lyst å ta. Sier ja til det første som faller i fanget og holder ut for lenge i jobber hvor jeg egentligt burde ha sluttet. Jeg har alltid slitt med å vite hva jeg har lyst å jobbe med og endt opp med å gå på flere smeller når det kommer til både utdanning og jobb. Jobben jeg hadde nå var endelig en ganske kraftig opptur. Desverre forsvinner stillingen min(vikariat) pga omstillinger i firmaet.

 

Med tanke på boligsparing og fremtidsplaner om barn kunne det derfor vært mer hensiktsmessig med en bedre betalt jobb med karieremuligheter . Jeg er nå over 30, sitter kun med gjeld, er leietager, ingen oppsparte midler, ingen fullført høyere utdanning, ingen bil og føler som jeg allerede er i en midlivskrise.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 5c38c...433

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke bare å velge den jobben som er best betalt og som det virker som du har mest lyst til også? Altså den du er (uspesifikt) tilbudt?

350 000 er ikke en god lønn i våre dager. I hvert fall ikke for en i din situasjon.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg sagt ja takk og vennligst spesifiser tilbudet, hvor mye får du i lønn osv. Ikke godta mindre enn du har i dag i alle fall. (ikke mindre enn 400 000)

Hvis man ikke vet hva man vil, men allikevel må velge, er valget lett.; det beste tilbudet!!!  :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...