Gå til innhold

Håndtere backup i Azure på en god måte.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

driver å diskuterer med kollegene mine, og det er forskjellige løsninger ute og florer blant oss.

 

Vi har ett eget utviklet system, som kjører på windows server 2012r2 (i Azure, tidligere Hyper-V), med tilhørende SQL baser. Men SQL instansene er ikke viktig, da de er håndtert fra før av. Tingen er, at servern som kjører selve hovedapplikasjonen. Det er delte meninger om dette.

Spre det utover Dublin/Nederland (2 regioner), eller utnytte de forskjellige sonene innad i samme region, osv.

Folk heller da mot at vi kan benytte ting i samme region, hvorpå jeg mener at da er det vel lettest og opprette en helt identisk VM på en annen storage account (med ett litt annet navn, sånn at vi får laget den), med identisk oppsett av IP, subnet, osv. og la den ligge som en "kald" maskin. Og da eventuelt restore fra VHD fil om Region A Sone 1 går ned, til Region A Sone 2 fra Vault eller annet filområde.

 

Følelig, så har du jo andre muligheter også, men kostnader er jo også inne i bildet her, så om det eneste som krever etter restore, er å endre DNS pekere fra "xxxx.mittdomene.no" > "nnnn.mittdomene.no", så vil alt fungere - er ikke dette da greit?

Blob service, og alt det andre der blir jo i mine øyne, ganske unødvendig da.

Ser dere hvor jeg vil henn, med dette? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...