Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Aut4002 eksamen, noen flere?


Anbefalte innlegg

Hei folkens. 

 

Skal også ha denne eksamen og lurer på en del ting.

Kan starte med pulsrensing, ser dette går igjen en del, men aner ikke hva dette er.

 

 

 

Pulsrensing er akkurat det som ligger i ordet, posefilteret blir renset for hver puls PLS'en sender for rensing. PLS'en "Effic" som pulsrenser posefilteret, starter når differansetrykket er en viss verdi, og renser et og et posefilter i et visst mønster - algoritmen som står nevnt. Tror ikke du skal tenke på dette, gå på tidligere eksamensoppgaver på udir.no, så ser du at det var en oppgave tidligere, tror neppe de tar den samme om igjen :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tror jeg nesten vi er på samme nivå. Jeg har fått veldig mangelfull undervisning innen sutomasjon, og mangler store deler av undervisningen. Til gjengjeld får jeg litt igjen for at jeg har vært i arbeid 3 år og kan hente litt erfaring derifra. Tar også med meg slt av lærebøker jeg fikk tak i på biblioteket på skolen, og har lest meg opp på de generelle tingene som absolutt burde nevnes. Blandt annet sja/hms som vi har fått beskjed om at er veldig viktig og få med. Ellers tror jeg det er lurt å bare få ned medt mulig automasjonsrettet på papiret selvom ikke alt er 100% relevant for oppgaven. Helheten blir hvertfall bedre da, og du viser st du kan mer sv faget, selvom du ikke var helt sikker på den aktuelle oppgaven.

Lenke til kommentar

Da tror jeg nesten vi er på samme nivå. Jeg har fått veldig mangelfull undervisning innen sutomasjon, og mangler store deler av undervisningen. Til gjengjeld får jeg litt igjen for at jeg har vært i arbeid 3 år og kan hente litt erfaring derifra. Tar også med meg slt av lærebøker jeg fikk tak i på biblioteket på skolen, og har lest meg opp på de generelle tingene som absolutt burde nevnes. Blandt annet sja/hms som vi har fått beskjed om at er veldig viktig og få med. Ellers tror jeg det er lurt å bare få ned medt mulig automasjonsrettet på papiret selvom ikke alt er 100% relevant for oppgaven. Helheten blir hvertfall bedre da, og du viser st du kan mer sv faget, selvom du ikke var helt sikker på den aktuelle oppgaven.

Det samme jeg håper på, altså å fylle på med alt som kan være relevant for å kompensere for uvitenheten min, hehe :) 

Sikker jobb analyse og HMS, her er det vel også bare å ta godt i, eller finnes det noen fasit på hva som skal gjøres når osv?

Lenke til kommentar

Jeg og har ca samme utgangspunkt som dere skjønner jeg, er lærling som automatiker og skal ta eksamenene jeg må ta før fagprøve, men har samlet opp mye dokumenter. Lastet ned hele fila om pls'n, samlet litt ekstra om devicenet, hovedstrøm/styrestrøm frekvensomformer bl.a.

Tar med lærebøkene og nek 400, montørhåndboka også

Lenke til kommentar

Jeg og har ca samme utgangspunkt som dere skjønner jeg, er lærling som automatiker og skal ta eksamenene jeg må ta før fagprøve, men har samlet opp mye dokumenter. Lastet ned hele fila om pls'n, samlet litt ekstra om devicenet, hovedstrøm/styrestrøm frekvensomformer bl.a.

Tar med lærebøkene og nek 400, montørhåndboka også

Lastet ned hele fila om PLS'n? Link? :-)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg og har ca samme utgangspunkt som dere skjønner jeg, er lærling som automatiker og skal ta eksamenene jeg må ta før fagprøve, men har samlet opp mye dokumenter. Lastet ned hele fila om pls'n, samlet litt ekstra om devicenet, hovedstrøm/styrestrøm frekvensomformer bl.a.

Tar med lærebøkene og nek 400, montørhåndboka også

 

Lastet ned hele fila om PLS'n? Link? :-)
https://www.ia.omron.com/data_pdf/cat/drt2_devicenet_q102-e1_19_1_csm2147.pdf?id=1079

Denne lastet jeg ned, står litt mer om alle modulene der.

Et annet tips er å laste ned hele pdf-er for elektrofag + tip fra ndla.no, der står det også en del om planlegging, risikovurdering osv

Endret av Ldkdnebns
Lenke til kommentar

 

 

Jeg og har ca samme utgangspunkt som dere skjønner jeg, er lærling som automatiker og skal ta eksamenene jeg må ta før fagprøve, men har samlet opp mye dokumenter. Lastet ned hele fila om pls'n, samlet litt ekstra om devicenet, hovedstrøm/styrestrøm frekvensomformer bl.a.

Tar med lærebøkene og nek 400, montørhåndboka også

Lastet ned hele fila om PLS'n? Link? :-)
https://www.ia.omron.com/data_pdf/cat/drt2_devicenet_q102-e1_19_1_csm2147.pdf?id=1079

Denne lastet jeg ned, står litt mer om alle modulene der.

Et annet tips er å laste ned hele pdf-er for elektrofag + tip fra ndla.no, der står det også en del om planlegging, risikovurdering osv

 

Tusen takk :-) 

Du får ha lykke til i morgen, så får vi håpe alle får ståkarakter i hvert fall.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...