Gå til innhold

Stillits, - stadig oftere å se på fórplassen ... .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fuglen er helt toppers, men jeg ville forsøkt å rydde litt med klonern. Mvh Gunnar

 

Hei, Gunnar.

 

Mange takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding !

Jeg er i utgangspunktet tilbakeholden med å bruke kloneverktøyet i Photoshop, men synes det er OK å fjerne elementer som ikke "hører hjemme" i bildet, - som f. eks. reflekser.

På dette bildet har jeg likevel fjernet greiner og blader som jeg syntes virket forstyrrende.

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Send en hjem til meg for jeg mangler denne i serien - og har faktisk aldri sett den i levende live heller - bare på bilder.

Tillater meg å pirke litt idag da jeg nevner en pitteliten sak i venstrekanten og at jeg godt kunne tenkt meg å fjerne de to som stikker opp fra nedre ramme til venstre i bildet også.

Fint å finne litt å pirke på hos deg så kommentarene ikke blir blåkopier av hverandre på dine vanligvis prikkfrie fugleportretter.

 

Roar

Lenke til kommentar

Send en hjem til meg for jeg mangler denne i serien - og har faktisk aldri sett den i levende live heller - bare på bilder.

Tillater meg å pirke litt idag da jeg nevner en pitteliten sak i venstrekanten og at jeg godt kunne tenkt meg å fjerne de to som stikker opp fra nedre ramme til venstre i bildet også.

Fint å finne litt å pirke på hos deg så kommentarene ikke blir blåkopier av hverandre på dine vanligvis prikkfrie fugleportretter.

 

Roar

 

Hei, Roar.

 

Tusen takk for hyggelig og konstruktiv kritikk !

Da har jeg lagt ut en versjon der de to greinene nede til venstre er fjernet, og bildet ble bedre, - så takk !

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Det er vist ikke fingeren man skal tage frem foran dens meget spidse næp..super fint fugle portræt..smukt ser det ud mvh Sus

 

Hei, Sussss.

 

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding !

Stillitser er gjerne fredsommelige, men blir de terget av andre fugler på fórplassen, kommer det litt hissige "finkegemyttet" fram, og da setter de seg i respekt omgående !

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Flott igjen av stillitsen. Du fikk ett renere inntrykk av å fjerne de to grenene, som Roar nevnte. Er det sommer bilder, mye løv på greinene? :)

 

Hei, MotoG.

 

Mange takk for hyggelig kommentar !

Ja, jeg er enig i at det var riktig å bruke kloneverktøyet på noen av greinene.

Bildet er for øvrig tatt 13.november i år, og da var det fortsatt en del blader på trær og busker.

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...