Gå til innhold

Blåmeis og Kjøttmeis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å ta fuglebilder, jeg har prøvd selv også, uten å lykkes nevneverdig. Men ett sted må man begynne og jeg synes det ble godkjent som første forsøk. Det ser jo så lett ut når man ser på de fine fuglebildene til Albert. :)

• Liker 1
Gjest Slettet+0987123
Skrevet

Bra forsøk , v2 og v3 ble best .

Det er bare å fotografere mer av disse små fjærkledde , du har jo fått en god start .

Mvh

Alec

Skrevet

Hei, Jimmyag.

Å fotografere fugler er både interessant og spennende, -

spesielt når det dukker opp fugler av en art man ikke har sett tidliggere, - i går så jeg toppmeis for første gang, men det ble ikke brukbare bilder.

Dine bilder er langt bedre enn mine toppmeisbilder !

Kjøttmeis (bilde 2) og blåmeis (bilde 3) er slett ikke

verst når det gjelder eksponering, skarphet, farger og lys, men bildebehandlingen har "gått utover" fugleføttene.

Blåmeisen på bilde 1 har ikke den nødvendige skarphet, og duger best som artsbestemmende bilde.

Hvis dette er din debut som fuglefotograf, så håper jeg du fortsetter, - jeg er spent på fortsettelsen !

M v h

Albert.

Skrevet

Hei, Jimmyag.

Å fotografere fugler er både interessant og spennende, -

spesielt når det dukker opp fugler av en art man ikke har sett tidliggere, - i går så jeg toppmeis for første gang, men det ble ikke brukbare bilder.

Dine bilder er langt bedre enn mine toppmeisbilder !

Kjøttmeis (bilde 2) og blåmeis (bilde 3) er slett ikke

verst når det gjelder eksponering, skarphet, farger og lys, men bildebehandlingen har "gått utover" fugleføttene.

Blåmeisen på bilde 1 har ikke den nødvendige skarphet, og duger best som artsbestemmende bilde.

Hvis dette er din debut som fuglefotograf, så håper jeg du fortsetter, - jeg er spent på fortsettelsen !

M v h

Albert.

Takk for komentaren Albert. Bilder her er klar at ikke er så bra, jeg prøvde å plassere kamera i nærheten til maten og tokk bilde med fjernkontrollen, men linse er ikke så veldig skarp. ?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...