Gå til innhold

Skjermen stiller seg inn selv


sindre313

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme problem med min Hansol 710P, trur ikkje det har noko med skjermen å gjera, men med skjermkortet å gjera. Har Sapphire Radeon 9600 pro fireblade. Problemet kom etter eg fekk meg nytt skjermkort, bror min som og har Sapphire har liknande problem. Det som skjer hos meg er at skjermen endrar oppløsning og skjembildet blir mindre, kvar gong eg slå av data'n.

Lenke til kommentar

Dette skyldes mest sannsynlig at skjermen har ett gammelt system for å "huske" innstillinger. Denne er basert på at skjermen har ett gitt antall tomme "plasser" for å huske innstillinger, og at når disse blir oppbrukt, så vil den gå tilbake til default hvis den ikke gjenkjenner parametrene den mates med.

 

Dette problemet oppstår hvis du skifter skjermkort ofte, da de ulike kortene ofte har små forskjeller på de forskellige parametrene til tross for at de på papiret ser ut til å skulle være de samme.

 

Eneste løsning er å sette skjermen tilbake til Factory Default, for så å lære den innstillingene på nytt. Hvordan dette gjøres må dere finne ut av hos produsent.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...