Gå til innhold

Finner ikke nettverksprinter i Win10


Anbefalte innlegg

På kontoret jeg jobber har vi en stor printer/fax/kopi-maskin fra Xerox av type Color 560. Jeg hadde lett tilgang til den på maskina da jeg hadde Windows 7 installert. Nå i sommer begynte Win7 å mase på meg om at jeg kunne oppgradere gratis til Win10. Siden jeg allerede hadde Win 10 hjemme og ingen store problemer bestemte jeg å gjøre det. Etter litt trøbbel og at jeg endte opp med en å måtte ta en "clean" oppgradering og reinstallerte endel programvare hadde jeg ingen problem inntil jeg måtte skrive ut noen papirer. Plutselig oppdaget jeg at maskina mi ikke fant denne Xerox-maskina. Alle de andre på kontoret har tilgang, bare ikke jeg. Jeg har prøvd å legge den til manuelt, men maskina finner den rett og slett ikke. Jeg prøvde å installere drivere fra Xerox, men når installasjonen skal finne printeren er den ikke tilgjengelig. På et eller annet vis ser den ut til å være "gjemt" for Win10 og jeg finner den ikke. Hva er problemet her? Hva kan jeg gjøre for å rette opp dette? Det er ikke så gøy å ikke kunne skrive ut noe fra denne maskinen. Tror ikke det er noe feil med nettverkstilgangen. Den finner andre ting på nettverket, bl.a en filserver vi har, men ikke denne printeren. Hva er feilen her? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, 

 

Har du prøvd å legge inn printerens IP addresse manuelt inn under driverinstallasjons prosessen istedet for å lete automatisk.

Ser de fleste Xerox driver har problem å finne automatisk av flere grunner.

 

Husk at du kan alltids printe ut fra CWIS i nødstilfeller, men er selvsagt ikke en permanent løsning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...