Gå til innhold

Inspiron 8600 -viftesus?


pini

Anbefalte innlegg

Jeg får(ganske sansynlig) snart anledning å skaffe meg barbært PC med pristak 15000 uten mva. Den må ha Firewire. 2 modeller er aktuelt:

 

- FCS 7400 (som kommer ikke med DVDRW til butikker før slutten av desember -så den kan være aktuel med extern plextor 8x DVDRW) Dette er vel samme maskina som Tundra1555

 

-(første valg ,egentlig) Inspiron 8600 multimedia.

 

For å ungå vifta på 128 skjermkortet ,må jeg konfigurere basic model med 64mb skj.kort , og da for jeg 1,5 processor isted for 1,7 (for omtrent samme penger)Jeg skal ha 1920 x 1200 skjerm uanset(og burlwood cover...)

 

Maskina blir hovedsakelig desktoperstater med en del videoredigering.Kun centrino(eller P-M ) er aktuelt.

 

Hvor støyete er I 8600 egentlig?

 

Jeg synes ikke at det er problem at vifta/vifter slår se på,men hva slag sus avgir de? Compaq evo 1020 har veldig stillegående vifte som er knapt hørbar og jeg vet at Toshibaene med P4 har knapt hørbare vifter(sånne PCer kann ikke jeg kalle "støyete" selv om vifta går ofte/mye...)

 

Barbara.no har elendig beskrivelse av viftesus :thumbdown: . "PCen støyer mye.." forteler meg ingeting.Betyr det at vifta støyer mye eller at den går ofte,eller begge deler...

Jeg vil sette stor pris for alle (subjektive) innspil ,spesielt fra dere som allerede har en I 8600

MVH

(har I8600 bryter for WLAN?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

jeg har selv en I8600, og er meget godt fornøyd med denne. Jeg kjenner ikke igjen "støy" fra denne maskinen, når jeg surfer på internet eller driver med lettere applikasjoner går ikke vifta i det hele tatt.

Men derimot når jeg spiller AOM går vifte med ujevne mellomrom, da kan man høre et sus, ikke plagsomt etter min mening. Dessuten når man spiller så er man så opphengt i andre ting så man legger ikke merke til denne susen.

 

Mine spec: pentium-m 1,4 40 gb harddisk, 128 mb go5650(veldig bra), oppløsning på skjerm 1680*1050 (holder massevis)........ :)

 

Jeg vil også tillegge at en kamerat av meg har en FS maskin og den "bråker" helt sinnsykt.

Lenke til kommentar

Jeg har en I8600 som har overgått mine forventninger. Før jeg bestillte maskinen las jeg litt på forumet her og diverse tester. Det var først og fremst 2 ting som gjorde at jeg var i tvil om å velge denne maskinen. Det var støy og harddiskhastighet. Støyen såg jeg at det var forskjellige meninger om, og hardisken regnet jeg med å måtte bytte ut eller kjøpe en raskere ekstern. ( ettersom jeg bl.a. skal bruke maskinen til videoredigering)

 

Men dette var før jeg fikk maskinen og oppdaget at det faktisk stod en Hitachi 7200 rpm i maskinen, i tillegg ble den også levert med 4x DVD brenner i stedet for 2x som jeg bestillte. Altså 2 store stjerner i boken for Dell.

 

Når det gjelder støy, så er den lydløs i ca 2 timer før viften (som bråker lite) slår seg på i ca 2 min. Dette gjelder ved bruk av office programmer og internett.

Ved spilling( foreløpig kun Need for speed underground), slår viften seg på i ca 5 min. kvar halvtime, men lyd og musikk i spillet overdøver selvfølgelig denne støyen :) (Forøvrig er spillingen en nytelse uten lagging av noe slag)

 

mine spec: pentium - m 1,4; ; 60 GB HD; 512mb ram; 128mb 5650 grafikk; 1920x1200; 4xdvd+rw

Lenke til kommentar

Takker for alle svar.

 

Vi har bestemt oss(det er via damasin jobb vi får maskin) hvis vi får velge,så blir det I 8600 multimedia med max mulig vi får for 15000 uten mva(P-M 1,7 ,60gb,51mb,1920 x 1200,wlan router...).

 

Jeg kan tro at I 8600 er en stilegående desktoperstater, og det holder for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...