Gå til innhold

Ny mobil til rundt 2500


Anbefalte innlegg

Hei

Er på jakt etter en ny telefon til rundt 2500. Har forstått at Moto G4 plus(?) er den som gir mest valuta for pengene, men jeg tror denne blir for stor til meg etter ekstra beskyttelse er montert. Er det noen andre gode forslag der ute? Ser Honor 7 koster 2500 nå, virker som et greit kjøp. Kvaliteter jeg er på jakt etter i en telefon er ok batteri, støtte for minnekort og best muligår kamera

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har sett på nexus 5, men folk både her og andre steder anbefaler ikke telefonen når det kommer til batteri

 

Nexus 5 eller 5x? De er to forskjellige telefoner. Batteriet er ikke verdens beste, men mye bedre enn Samsung galaxy S6 f.eks. Jeg opplevde ikke batteritiden som et problem da jeg hadde den.

Lenke til kommentar

Hva slags telefon kommer du fra, sånn størrelsemessig? Jeg gikk fra 5,2" og opp til 5,5" når jeg kjøpte meg Moto G4 Plus. Fikk umiddelbart følelsen av at den var altfor stor, men den fristet såpass mye mer enn resten i prisklassen at jeg tenkte jeg fikk gi den et forsøk. Endte opp med å bli overrasket over hvor fort jeg sluttet å tenke over størrelsen på den, selv med flipdeksel på.

 

Om Honor 7 fåes til 2500 nå så er det også en meget god deal. Vil dog nevne at samboeren min sin P7 har en del småbugs, og det er en del programmer som går tregt og henger seg opp iblandt som ikke bør gjøre det (Spotify bl.a.), samt at den har ganske heftig strømstyring som gjør det til et lite prosjekt å få notifikasjoner fra FB Messenger, Snapchat o.l. Har ei venninne som har kjøpt seg en Huawei av nyere dato (usikker på hvilken), og hun har de samme problemene på denne. Dette er ikke ting som plager dem i noen større grad etter at strømstyringen ble satt opp ordentlig og notifikasjoner kommer som de skal, men jeg personlig hadde nok endt opp med å kaste telefonen i veggen om Spotify slet såpass. Ser dog at Huawei generelt sett får gode resultater i tester, så det kan jo også hende at disse opplevelsene grunner i uflaks. :)

 

Vil også nevne Samsung Galaxy A5 om du har mulighet til å gå opp litt i pris. Elkjøp har den til 3300,-, og noen nettsjapper har den billigere. Meget god 5,2" skjerm, god ytelse ift prisklasse, godt kamera og en imponerende god batteritid. Vurderte denne også kraftig selv, men jeg hadde innstilt meg litt for hardt på at jeg ville prøve Motorola, og at jeg hvertfall ville prøve noe annet enn Samsung og TouchWiz til en forandring.

 

Lykke til! Mitt stalltips er fortsatt Moto G4 Plus. Med mindre du har spesielt små hender så venner man seg fort til størrelsen om du kommer fra 5+" fra før, og det er veldig mye telefon for pengene.

Endret av neseape
Lenke til kommentar

Har en Samsun A5 heter den vel nå. Ganske knust og synger på siste verset. Litt vel kjedelig å kjøpe den samme telefonen to ganger...  Har tidligere holdt meg på Sony sin z- compakt serie, og vært fornøyd med det, selv om kameraene der ikke har vært all verden. Jeg får vel ta med moto sin i vurderingen igjen, da dette tydligvis er den som gir mest bang for the buck. Takk for hjelpen folkens

Lenke til kommentar

Har en Samsun A5 heter den vel nå. Ganske knust og synger på siste verset. Litt vel kjedelig å kjøpe den samme telefonen to ganger...  Har tidligere holdt meg på Sony sin z- compakt serie, og vært fornøyd med det, selv om kameraene der ikke har vært all verden. Jeg får vel ta med moto sin i vurderingen igjen, da dette tydligvis er den som gir mest bang for the buck. Takk for hjelpen folkens

A3 og A5 kom i ny og forbedret versjon i starten av 2016, så det blir jo (forhåpentligvis) ikke samme telefon, med mindre du sliter dem ut uvanlig fort, men jeg ser jo at de er like nok til at det kan være kjedelig. (I likhet med alle andre Samsung. Jeg gikk fra Galaxy Alpha til Galaxy S6, og det var ikke akkurat et kjempespennende bytte det heller :p )

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...