Gå til innhold

Nytt skjermkort til P3 800


[Protus]

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Begynner å bli lei av hakkete grafikk i BF 1942 med med ATI Radeon SDR 32 MB.

Har litt lyst til å gå til anskaffelse av et nytt skjermkort, men problemet mitt er at CPUen min (En P3 800Eb) er for svak til å kunne få noe ut av et moderne skjermkort.

 

Hva er det beste skjermkortet som passer til min maskin (har fårøvrig 512 MB PC133 SDRAM, et Aopen Ax34 Pro 2 s370 hk, og to HDer, en Maxtor 40 GB, og en Quantum fireballp 30 GB, begge 7200 RPM, uten at dette skal ha så mye å si).

 

Har lest at man helst bør ha 1 ghz for et geforce 3 kort (standard). En annen plass anbefalte 850 mhz (sa ikke noe om Intel eller AMD)

 

Det vil si at jeg ikke kan få utnyttet et geforce 3 kort skikkelig, men ytelsen vil jo uansett bli langt bedre i moderne 3d spill en med det kortet jeg har nå, vil den ikke ? Hvor mye tror dere jeg vil få utnyttet av et geforce 3-kort. ? Hvor mye ytelse vil jeg tape ? Vil det være noen vits eller bør jeg bevege meg ned på geforce 2 Titanium nivå ? (har tenkt på å kjøpe brukt.)

 

Også Radeon 9000/9100/9200 (gidder ikke ramse opp alle de xxx antall versjonene, dere skjønner uansett hvilken ytelsesklasse jeg er ute etter)

kan være aktuellt, hvis jeg får noe særlig ut av disse kortene.

 

Spiller egentlig veldig lite, men vil uansett ha litt mer up-to-date grafikk, uten å oppgradere CPU (Nei, hk`et mitt støtter ikke P3 Tualatin, så vidt jeg vet, så det blir nok en umulig oppgradering uten bytte av hovedkort)

 

Kan noen hjelpe meg med å finne et skjermkort som passer, gjerne det beste som jeg kan utnytte med mitt system.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...