Yamato47 Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 I disse dager dreier alt seg om penger, og ting som før var offentlige tilbud er i større eller mindre grad blitt likt private tilbud. NRK gjør alt de kan for å forhindre fri bruk av radio-strømmen de sender ut på nettet. Hvordan kan jeg kapre lyden som kommer fra NRK via wmp @ 160 kB/s og dytte den inn i noen audio-filer som seinere kan omkodes?
tjuksa Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 du må ha et live-capture program som tar opp lyd på lydkortet... Creative Audigy 2 har et bra program for det dersom du har det lydkortet. Det er det jeg bruker for å ta opp streams. Hvor lovlig det egentlig er vet jeg ikke ... antageligvis
Yamato47 Skrevet 26. november 2003 Forfatter Skrevet 26. november 2003 du må ha et live-capture program som tar opp lyd på lydkortet...Creative Audigy 2 har et bra program for det dersom du har det lydkortet. Det er det jeg bruker for å ta opp streams. Hvor lovlig det egentlig er vet jeg ikke ... antageligvis Klart det er lovlig, hvorfor skulle det ikke være det?? Dette er Norge, ikke USA. Det er lov å ta opp kringkastede sendinger til eget bruk, det har det alltid vært. At NRK gjør alt de kan for å forhindre dette, er en annen sak. Takk for tipset om audigy2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå