Gå til innhold

Jobb innen e-sport/gaming


Anbefalte innlegg

Det er vel ingen som jobber/har jobbet innen e-sport eller gaming generelt uten å være spillutvikler? Hva slags jobb i så fall, og hva slags utdanning har du? Lønn?

 

Eller bare noen som vet hva slags utdanning man trenger for å få en slik jobb i enten Norge eller England?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror utdanning ikke nødvendigvis har allt å si i ett slikt tilfelle, en brennende interesse sammen med god forståelse og formidlingsevne er nok like viktig.

 

Journalistutdanning eller noe innen media er jo generelt inngangen for mengden av folk som ender i en posisjon der de formidler noe bredt videre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Spillutvikling som utdanning for esport føler jeg blir litt feil. Det du får gjort da er kanskje å drive med utvikling for et spill som er populært i esports.

 

Som han over meg nevner er det nok journalist/media utdanning som gjelder. Det åpner for et mye bredere spekter av jobber innen e-sport. Alt fra sosiale medier, skriving, analyse, fotograf, intervjuer, design etc etc.

 

Det jeg tror teller mest for å få en jobb innen e-sports er om man har erfaring fra å arrangere eller jobbe med events. Om det er speiderleir, konserter, festival, frivillig på TG eller et lokalt LAN er ikke så nøye. Det er bare at det viser engasjement.

 

Tidligere i år var det lyst ut stillinger fra Telenor mener jeg, hvor de så etter noen som kunne administrere deres Hearthstone turneringer, der sto det ingen spesielle krav. Det har også vært liknende stillinger innenfor de andre spillene som spilles i telenorligaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...