Gå til innhold

iMac 21.5 4K 2016 mod og WOW


Anbefalte innlegg

Hei

 

Først og fremmest vil jeg bare nevne at jeg håber ikke at dette blir en Mac vs PC tråd, har valgt mac pga mitt arbeide. 

 

Men jeg liker at spille wow i tillegg, så ville høre her om noen har samme problemer som jeg oplever.

 

Hadde før en 21.5 iMac 2010 mod, men har nå opgradert til en en

 

Apple iMac 21.5" Retina 4K Intel Quad Core i5 3.1GHz 8GB RAM, 1000GB HDD Intel Iris Pro 6200

Men denne helt nye iMac´en, kan jeg knap kører spillet på "grafikk innstiling nr. 3"

Akkurat det samme som min gamle iMac kunne køre spillet på, så derfor absolut ingen forbedring. 

 

Husk på at dette er en helt ny iMac, kjøpt for 2 dage siden, ingen andre spill er installeret, eller andre programmer som kjører i baggrunnen. 

 

Kan dette virkelig være sant? 

 

Tusinn takk for alle tilbakemeldinger ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Først og fremmest vil jeg bare nevne at jeg håber ikke at dette blir en Mac vs PC tråd, har valgt mac pga mitt arbeide. 

 

Men jeg liker at spille wow i tillegg, så ville høre her om noen har samme problemer som jeg oplever.

 

Hadde før en 21.5 iMac 2010 mod, men har nå opgradert til en en

 

Apple iMac 21.5" Retina 4K Intel Quad Core i5 3.1GHz 8GB RAM, 1000GB HDD Intel Iris Pro 6200

Men denne helt nye iMac´en, kan jeg knap kører spillet på "grafikk innstiling nr. 3"

Akkurat det samme som min gamle iMac kunne køre spillet på, så derfor absolut ingen forbedring. 

 

Husk på at dette er en helt ny iMac, kjøpt for 2 dage siden, ingen andre spill er installeret, eller andre programmer som kjører i baggrunnen. 

 

Kan dette virkelig være sant? 

 

Tusinn takk for alle tilbakemeldinger ;)

 

 

Det store spørsmålet er om du prøver å kjøre spillet i 4k oppløsning sammen med integrert grafikk, det går dårlig..Jeg har selv en 5k imac hvor jeg kjører på full oppløsning men med render scale på 50%. Det vil si at UI, tekst osv i spillet er full 5k mens selve spillverdenen er 2.5k. Ser veldig pent ut. Kanskje du kan prøve å sette render scale ned til 50%? Finner dette i system - advanced. Sjekk også om Metal er valgt istedenfor opengl, jeg fikk lett ca 20% mer fps ved å velge metal. Shadow quality struper også FPSen på mac. Jeg har valg low og kjører resten på grafikkinstilling 7

Endret av Mr.Byte
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...