Gå til innhold

Fra en trilletur på Akershus festning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Festningen er det den som ligger i Kongsvinger eller hvad det nu er den by hedder ? har været der engang..knald på farverne nok lige lidt i overkanten efter min smag..men gode motiver vh Suss

 

Dette er Akershus festning og slott i Oslo.

Kongsvinger festning ligger i Konsvinger Ca. 10 mil nordøst for Oslo.

Fargene er faktisk ekte og kommer fram når man drar på litt for da kommer man gjennom oksideringen som gjør at steiner virker grå. Jeg har hentet steiner ute som har vært helt grå og lagt dem i trommelvibratoren der de går 4 ganger - først med slip i forskjellig grovhet før polering til slutt og fått dem ut i alle regnbuens farger.

Kan nevne at steinene som en del av Akershus er bygget av er hentet rett utenfor på Hovedøya der du finner et kloster i ruiner som er bygget av de samme steinene.

 

Roar

Lenke til kommentar

 

Festningen er det den som ligger i Kongsvinger eller hvad det nu er den by hedder ? har været der engang..knald på farverne nok lige lidt i overkanten efter min smag..men gode motiver vh Suss

 

Dette er Akershus festning og slott i Oslo.

Kongsvinger festning ligger i Konsvinger Ca. 10 mil nordøst for Oslo.

Fargene er faktisk ekte og kommer fram når man drar på litt for da kommer man gjennom oksideringen som gjør at steiner virker grå. Jeg har hentet steiner ute som har vært helt grå og lagt dem i trommelvibratoren der de går 4 ganger - først med slip i forskjellig grovhet før polering til slutt og fått dem ut i alle regnbuens farger.

Kan nevne at steinene som en del av Akershus er bygget av er hentet rett utenfor på Hovedøya der du finner et kloster i ruiner som er bygget av de samme steinene.

 

Roar

Du er din egen kunstner :-) det tager jeg hatten af for..:-) tak for svar

Lenke til kommentar

En meget severdig og interessant serie fra festningen. Maleriskt er nevnt.

Tror helt sikkert ikke at bildene dine har utspilt sin rolle her, slik du hevder. Tvert i mot så er jeg ganske sikker på at både du og bildene dine fortsatt er en berikelse for oss alle her inne, men at det råder litt "feriemodus" her nå, er det nok ingen tvil om :)

Mvh. Rolf

Lenke til kommentar

Herlig malerisk serie fra Akershus festning, V1 er favoritten, dine bilder har så absolutt ikke utspilt sin rolle. At det kan variere med "seertall" og kommentarer kan det vel være flere årsaker til, for min egen del legger jeg ut relativt få bilder og ønsker ikke bruke altfor mye tid til å skrive kommentarer..forventer dermed heller ikke å få så mange , men syns det er kjekt å få tilbakemelding og tips om hvordan de kan ble bedre, så jeg kan bli en bedre fotograf  :)
Mvh Oddmund

Endret av okjo
Lenke til kommentar

Fargerike og velkomponerte bilder.

Komp/utsnitt og beskjæring er noe av det jeg studerer nærmere ved dine "ikke manipulerte" bilder - og da for å lære. - Og så er vi nok enige om at flere gjerne kunne gi en kommentar eller to, ikke spesielt til dine eller mine bidrag, men på generell basis.

 

Mvh Ragnar S

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...