Gå til innhold

Se opp for elg !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Flott bilde Ragnar, og ja best at se opp før svær " jern " elg :) Artig med trailerne mellom beina på elga :) ​

 

 

 

 

M v h

Leif :cool:

 

 

trailern ikke " e " :)

Takker for din kommentar Leif. Tok utallige bilder fra forskjellige vinkler, men denne var nok den beste. Ventet for å få en stor bil i midten slik du ser og som jeg så var viktig for komposisjonens skyld.

Skj

Lenke til kommentar

Ett flott bilde av den gigantiske speilblanke Elgen. Synd at det ikke står noen mennesker i nærheten så vi kunne sett dimensjonene i perspektiv.

Fint med Traileren som gir liv og dynamikk i bildet.

Mvh. Rolf

 

Hei Rolf, fant denne vinkelen som den beste (etter mange forsøk). Det viktigste for meg var å få med nettopp en trailer mellom elgens ben. Anså dette som det viktigste for komposisjonen skyld, men det hadde jo ikke akkurat gjort noe en eller flere personer hadde vært til stede i øyeblikket traileren kom. Har for øvrig gitt opplysning om elgens dimisjoner i medfølgende tekst.

Men takk for din kommentar og ønske om mulig endring. Alltid nyttig med andres syn på "mesterverkene" !

Skj

Lenke til kommentar

..... og så får vi håpe at ikke en eller annen elgjeger etter himavla drekke tror han skal gjøre årets fangst av sølvelg og plaffer'n ned for den er vel ikke laga av skuddsikkert materiale denne?

Får meg til å tenke på en historia fra Fautøya i Øyern tilbake til den tia da det fortsatt var andejakt der på høsten.

Ikke uvanlig at jegere tok ferie og slo seg til i telt ute på øyene allerede flere dager før jakta starta og det kunne bli nokså fuktig også både himavla og polvarer gjaldt.

Da var det at to karer begynte å krangle om hvem som hadde best børse. Å, den børsa di skulle jeg sette opp ræva mi på femti meter for det blir bare bom. Ja, gjør det, sa den andre.

Som sagt så gjort - storkjeften skretta om femti meter, snudde ræva tel og bøyde seg framover - og den andre skaut så haglladningen gauv inn i ræva på storkjeften.

Historia er faktisk sann og det hører også med at legen inne i Lillestrøm aldri hadde hatt så moro som da han satt og pella hagl ut av skinkene på gubben med pinsett.

 

Roar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott bilde av denne elgen med blank og reflekterende overflate . Traileren blir nærmest som en tunellpasning på fotballspråket .

Kan tenke meg bilder av denne i den klassiske "Elg i solnedgang " stilen .

 

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

..... og så får vi håpe at ikke en eller annen elgjeger etter himavla drekke tror han skal gjøre årets fangst av sølvelg og plaffer'n ned for den er vel ikke laga av skuddsikkert materiale denne?

Får meg til å tenke på en historia fra Fautøya i Øyern tilbake til den tia da det fortsatt var andejakt der på høsten.

Ikke uvanlig at jegere tok ferie og slo seg til i telt ute på øyene allerede flere dager før jakta starta og det kunne bli nokså fuktig også både himavla og polvarer gjaldt.

Da var det at to karer begynte å krangle om hvem som hadde best børse. Å, den børsa di skulle jeg sette opp ræva mi på femti meter for det blir bare bom. Ja, gjør det, sa den andre.

Som sagt så gjort - storkjeften skretta om femti meter, snudde ræva tel og bøyde seg framover - og den andre skaut så haglladningen gauv inn i ræva på storkjeften.

Historia er faktisk sann og det hører også med at legen inne i Lillestrøm aldri hadde hatt så moro som da han satt og pella hagl ut av skinkene på gubben med pinsett.

 

Roar

 

Roar, jeg kan nok kalles en våpenkyndig person, men jeger har jeg aldri vært. Flust av jakthistorier har jeg imidlertid hørt opp gjennom årene, men denne har gått meg hus forbi. Elgen er for øvrig av syrefast polert stål produsert i Kina. Det får meg til å tenke på Øystein Sundes Jaktprat-vise hvor det heter

"Og lauvet drøss og torva sprute' og det singla stygt i ei glassrute, da var det vi oppdaga sølvreven vår.

"Det er jaggu meg den største jeg har skutt i år,"

sa fatter'n, "største sølvgrå folkevogn Deluxe Spesial"

med overdrive og to Weber-forgassere".

 

Håper stålelgen får stå i fred, men man vet jo aldri.

Skj

Lenke til kommentar

Flott bilde av denne elgen med blank og reflekterende overflate . Traileren blir nærmest som en tunellpasning på fotballspråket .

Kan tenke meg bilder av denne i den klassiske "Elg i solnedgang " stilen .

 

Mvh

Alec

 

Joda, et bilde i solnedgang, lang lukkertid og lysstråler fra bil(er) som linjer forbi elgen hadde nok ikke vært å forakte, men jeg måtte greie meg det dette. Takker for din kommentar !

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...