Gå til innhold

Kjemper videre for å få Snowden til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo tydelig at Staten ikke havne i krangel med USA, om han får statsborgerskap hadde det vist at vi ikke lar oss styre av USA sine interesser, at vi ikke gjør alt det de ber om.

 

Dette har egenlig pent lite med hva staten ønsker å legge seg opp med.

 

Tingretten avviste fordi det ikke er kommet en henvendelse om utlevering og de ikke kan komme til en kjennelse om en henvendelse som ikke eksisterer enda.

 

Det er mulig en høyere rettsinstans er villig til å gi en betinget kjennelse med hensyn tatt i øst og vest, men jeg tror ikke tingretten vil gjøre dette.

Lenke til kommentar

Dette har egenlig pent lite med hva staten ønsker å legge seg opp med.

 

Tingretten avviste fordi det ikke er kommet en henvendelse om utlevering og de ikke kan komme til en kjennelse om en henvendelse som ikke eksisterer enda.

 

Det er mulig en høyere rettsinstans er villig til å gi en betinget kjennelse med hensyn tatt i øst og vest, men jeg tror ikke tingretten vil gjøre dette.

Det har kanskje ikke kommet en henvendelse om det, men USA har da uttrykket begjæringen. Det er ganske firkantet å ikke kunne ta stilling til dette. Vi vet hva situasjonen er her.

 

De som vil ta avgjørelsen om å utlevere Snowden må da kunne ta stilling om de vil gjøre dette eller ikke. Det er ikke slik at hele bildet endrer seg så snart Snowden tråkker inn i Norge.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Jeg er en sterk tilhenger av at Snowden skal få beskyttelse og jeg skulle gjerne sett at han fikk asyl i Norge. Likevel har jeg vanskelig for å se at akkurat denne rettsaken kunne fått noe annet utfall enn det den fikk.

 

Tingrettens kjennelse er verdt å lese (link i artikkelen). Den gir en god begrunnelse for hvorfor saken ikke kan behandles på denne måten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...