Gå til innhold

55-65 TV til spilling samt andre spml om specs.


Anbefalte innlegg

Hei sann godtfolk, ser at det er mange i det siste som nå og da har lagt ut tråder om innkjøp av tv til spilling, jeg er også en av de, men kan ikke si jeg ble trygg nok til å velge en modell utifra de modellene som ble nevnt.

Skal ordne til med et konsoll-sweetspot på romme mitt, har en del areal til overs og et skrivebord som ikke blir brukt noe særlig hvor en tv-benk kan stå istedet.

Har prøvd å gjøre litt research,om panel, hz (refresh rate) og input lag, slik at spillene oppleves best mulig, skal nemlig spille litt av alt.

Har foreløbig pekt ut denne som særdeles aktuell:

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/55-60/samsung-ue55ks7005/230549.11453/

Men jeg finner ikke noe informasjon hvor godt den presterer med tanke på input-lag (den er vell såpass ny at det er relativt få tester der ute?),

Som om ikke det var nok så begynte jeg å tenke på 100hz,120hz og 200hz (?!)

Så vis noen har litt kunnskaper om den modellen / serien (eller om gode spille tv'r generelt)
så tar jeg imot alle råd. :)

Er i utgangspunktet åpen for andre tv'r også.

Tv'n bør jo være litt fremtidsrettet så 4k/UHD(osv) er med, men mtp PS4 Neo, Xbox Scorpius og Nintendo NX, hva kommer de til å ha av "tv krav"? blir det nok med 100hz? hvor mye har hz å si i dette tilfellet?

Frem til neste generasjon kommer i hus så blir det PS4 og Wii U, og Xbox One S når den kommer i salg.


ps: lydkvalitet er irrelevant, kommer til å ha et oppsett for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg venter på denne kd65xd9305bae, kjøpt for samme grunn. Måtte ha en ny og bra tv til Xone S og scorpio:) får den i morgen eller fredag:) Den får også veldig plus for lite input lag og skal vær bra til konsol gaming:),

En sexy tv det der, men for min del så ble det Samsung UE55KS7005, den er på tilbud i disse dager til rundt 11k, jeg gamblet og kjøpte den, in-put lagen var overraskende lav! Dying Light, Destiny, osv går kjapt som f. Pen og tynn er den, og rammen er der nesten ikke.

 

http://imgur.com/a/KQ6y4

 

Out of the box så leverte den gode bilder uten kalibrering,fikk tv'n på døra kort tid før jeg dro på en beskjeden 4dagers-ferietur til Køben for å se Coldplay. Fikk riktig nok kalibrert den med innstillingene fra 

 

"AVForum"  

 

Men det må testes mer i forhold til lys dag og natt ved spilling og filmtitting, men regner med at det er et optimalt oppsett.

 

Da gjenstår det bare å gå til anskaffelse av noe lyd, vurderer en lyd-planke (2.1) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...