Gå til innhold

IXUS 400 garanti


Anbefalte innlegg

først vil jeg bare adavre om at promille faktoren er litt høy, det beklager jeg på dette forumet. Greia er at jeg var på julebord i dag, og mista tydeligvis min ixus400 i gulvet. Var hvertfall der jeg fant det igjen.... etter det har objektivet bare gått litt ut, for å så gå inn igjen og at det i displayet står e18. Har jeg da et problem? eller kan jeg håpe at dette går på garantien? reiser på ferie til fredag så jeg er egentlig luitt avhengig av et kamera? burdejeg bare kjøre på å kjøpe et nytte et? ( har en del ekstrautstyr) eller er har jeg sjans på garantien?

 

 

 

Gerber.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok... begynner å se litt mere klart nå egentlig også..

 

 

Har planer om å ringe MPX i morgen å høre hva de har å si. Gidder ikke prøve å lure dem, er såpass fornøyd med dem som nettbutikk så det gidder jeg ikke.

 

Burde et kamera tåle såpass? falle ned på et gulv fra 'sittende høyde'?

Lenke til kommentar
QUOTE (Gerber @ 24/11/2003 : 01:58)

Burde et kamera tåle såpass? falle ned på et gulv fra 'sittende høyde'? 

 

 

Synes jeg så absolutt. mitt kamera mistet jeg i bakken under en apoptygma konsert, og det ble sparket litt rundt.. men tok ikke noen skade av dette.. så et fall fra sittehøyde synes jeg man bør kunne forvente

 

Tja, dette blir jo ganske subjektivt da... Jeg regner jo med at bruksanvisningen advarer mot at "støt og sterke ytre påkjenninger kan føre til skade på kameraet", eller noe i den duren. Spør du meg så kan du ikke annet enn å håpe på ekstrem goodwill fra MPX i denne saken. De får neppe dekket noen kostnader av Canon, ettersom dette ikke er noe produksjonsfeil el.l., og følgelig må butikken ta hele tapet på sin kappe.

 

Med andre ord, vær glad hvis du får nytt kamera, men ikke bli sur på MPX hvis du ikke gjør det!

Lenke til kommentar

Klassisk eksempel- Både Lefdal og Elkjøp reklamerer med en slik trygghets forsikring som er nettop for denne typen skader.

 

Garantien dekker ikke selvforskyldte skader slik som det du har klart å gjøre. Garantien dekker fabrikasjons feil- som garanterer at det ikke er noen feil på kameraet når du kjøpte det.

 

Som en nevnte tidligere her så er det eneste du kan håpe på er ekstrem goodwill fra mpx.no sin side, dersom de gjør det så la oss høre fra deg da:)

Lenke til kommentar

Enden på visa blir at jeg kjøper meg nytt kamera gitt... Blir en ny ixus 400 på grunn av at jeg har kjøpt såpass mye ekstrautstyr til det.

 

En reprasjon ville kostet rundt 2500 så det ville jo blitt litt billigere enn å kjøpe nytt, men ser mpx har den til rundt 4000 nå så forskjeller er jo ikke SÅ stor. Pluss at jeg får ekstra batteri, lader, usb kabel og ikke minst et 32mb minnekort... :p:

 

Canon var veldig greie så dem er det ingenting å si på. Veldig fornøyd med den servicen jeg fikk der. Selvom de ikke ville dekke skaden, noe som heller ikke er så rart da.

 

Takk for svarene og jeg vil råde dere alle til å passe godt på kameraene deres slik at de ikke får slagskader. Kan fort bli dyrt ;)

Lenke til kommentar
Garantien dekker fabrikasjons feil- som garanterer at det ikke er noen feil på kameraet når du kjøpte det.

Nei, garantien dekker ikke dette. Det du snakker om nå er reklamasjonsretten. Det er faktisk ulovlig å markedføre noe som en garanti, når det er pålagt i forbrukerkjøpsloven.

 

Garanti må være en merytelse utover det som er lovpålagt.

Endret av buskmann
Lenke til kommentar
Burde et kamera tåle såpass? falle ned på et gulv fra 'sittende høyde'?

Synes jeg så absolutt. mitt kamera mistet jeg i bakken under en apoptygma konsert, og det ble sparket litt rundt.. men tok ikke noen skade av dette.. så et fall fra sittehøyde synes jeg man bør kunne forvente.

Ikke hvis kameraet er på og linsa ute. Blir linsen skadet, blir reparasjonen nesten like dyrt som ett nytt kamera ettersom hele linsesystemet må byttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...