Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bygge garasje nummer to. Trenger råd/hjelp


Tonjehaug

Anbefalte innlegg

Har planer om å bygge en garasje nummer to.

 

Har vært i kontakt med utbyggere angående byggetid og pris. Men en av de fortalte meg at "det kunne være vanskelig å få garasje nummer to godkjent". Han la også til at for å få det godkjent måtte en ha "behov" for å ha to garasjer.

 

Det jeg lurer på er om noen vet hva "behov" kan være? Entreprenør sa han ikke hadde lov til å si hva det kunne være på grunn av visse lover de måtte forholde seg til.

 

Jeg har båt på henger som må stå ute hele året, og "hobby-bil"/Veteranbil som må så ute hele året på grunn av kun én garasje. Dagens garasje er også overfullt av ting(snøfreser, sitteklipper, verktøy, hjul, osv), får så vidt i inn bilen pr dags dato. Er dette nok som "behov" for to garasjer?

 

Noen med erfaringer??

 

 

PS: Ny garasje bygges inntil vårt hus og skjemmer ikke nabotomt. Verken at den bygges for nærme, eller ødelegger utsikt o.l.

 

Takk for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk eventuell reguleringsplan for der du bor, med tanke på utnyttelsesgrad (u-grad) og andre spesielle begrensninger (antall bygg på tomta, etc.)

 

Vi måtte søke dispensasjon for å ha to utkjørsler, jeg er usikker på om det var knyttet til begrensninger i reguleringsplanen eller om det i lovverket er anført at man kun har rett til én utkjørsel fra en bolig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...