Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig eksamen i Internasjonal Engelsk V2016


Anbefalte innlegg

Me kan også få den type spørsmål: Hvordan har/hvordan vil ...... påvirket/utviklet/endret livet/verden/landet osv. 

Kan godt være hvordan har teknologi påvirket livene våre, hvordan kan teknologi endre livene våre, hvordan har multikulturaismen endret våre liv, hvordan har globalisering endret vår verden/liv, 

 

Spørsmål om hvor viktig utdanning er kan også komme. 

Typper på at det blir noe om engelsk som internasjonal språk - det var lenge siden de spurte om det, sist i 2012 tror jeg. 

Endret av London0Calling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Me kan også få den type spørsmål: Hvordan har/hvordan vil ...... påvirket/utviklet/endret livet/verden/landet osv. 

Kan godt være hvordan har teknologi påvirket livene våre, hvordan kan teknologi endre livene våre, hvordan har multikulturaismen endret våre liv, hvordan har globalisering endret vår verden/liv, 

 

Spørsmål om hvor viktig utdanning er kan også komme. 

Typper på at det blir noe om engelsk som internasjonal språk - det var lenge siden de spurte om det, sist i 2012 tror jeg.

 

Ahhh-ha! Interessant! Utdanninga er jo veldig viktig med tanke på den sosiale rangen i de forskjellige samfunnsgruppene og det å bli respektert og ikke minst få u-land til å utvikle seg. Åååååh! Utdanning er et kjempetema!! *sorry, jeg babler samtidig som jeg tenker*

Lenke til kommentar

 

Me kan også få den type spørsmål: Hvordan har/hvordan vil ...... påvirket/utviklet/endret livet/verden/landet osv. 

Kan godt være hvordan har teknologi påvirket livene våre, hvordan kan teknologi endre livene våre, hvordan har multikulturaismen endret våre liv, hvordan har globalisering endret vår verden/liv, 

 

Spørsmål om hvor viktig utdanning er kan også komme. 

Typper på at det blir noe om engelsk som internasjonal språk - det var lenge siden de spurte om det, sist i 2012 tror jeg.

Ahhh-ha! Interessant! Utdanninga er jo veldig viktig med tanke på den sosiale rangen i de forskjellige samfunnsgruppene og det å bli respektert og ikke minst få u-land til å utvikle seg. Åååååh! Utdanning er et kjempetema!! *sorry, jeg babler samtidig som jeg tenker*

 

 

Det gjør jeg og ^.^

For og imot + nytte av og for gap year kan også være aktuelt. Det var en oppgave om det for noen år siden. 

Jeg er litt misfornøyd for jeg rakk ikke å se noen filmer og få eksempler på noen karakterne med flerkulturrelt bakgrunn. Har du kanskje noen du husker og vil si noe kort om? Bare for å få litt innblikk. 

Tror jeg bare letter etter litt mindre populære filmer med dette temaet og "nevner" karakterne derfra, med 50% sannhet og 50% det jeg vil. Trokke sensoreren skal liksom sette seg en kveld med netflix og sjekke om det var sant. Vet ikke jeg. Død er mindre sikker enn det at det blir en oppgave om å sammenligne noe med en av karakterene fra en film eller tekst man har sett eller lest. 

Lenke til kommentar

enig med deg. fikk en del tekniske problemer (pcen frøys og jg mistet hele 1b så måtte skrive den på nytt og greier), så det resulterte til at jeg ikke fikk sett gjennom :/ vi er i alle fall ferdig!! men vet du om mangel på tittel (på del 2) trekker masse? kom på at jeg ikke skrev en tittel 5 min etter at jeg hadde levert

Lenke til kommentar

Synes oppgavene var ganske greie ettersom det ikke var ett spesielt tema på alle, men ganske ulike. Valgte 2a.

 

Angående overskrift tror jeg det kan virke litt negativt på helhetsinntrykket, men hvis det ikke er mange andre feil går det nok greit. Hvis du vipper mellom to karakterer vipper kanskje sensor deg ned pga det.

Lenke til kommentar

Hei dere, 

for meg så gikk helt ræva for å si det sånn. 

Forsov meg (ikke til eksamen, men skulle stå opp litt tidligere og fikse ting jeg rakk ikke dagen før, altså se gjennom alle papirene mine og organisere de på en ryddig måte), printer ble ødelagt så jeg skreiv ikke ut det viktigste (bl.a. om utdanning der jeg skreiv argumenter for og imot og hvorfor det er viktig) og så selvfølgelig kom stress. 

Del 1 gikk helt greit, bare det at jeg brukte kjempe lang tid på A, siden jeg prøvde å skrive den helt perfekt. B måtte jeg tenke litt på og egentlig så kom jeg på fleste argumenter etter jeg leverte eksamen, dårlig gjort. 

Før jeg begynte på del 2 var klokka 11. Jeg begynte først på 2B siden jeg hadde arka om global oppvarming og de andre, men klarte ikke å sammenligne klima endringer med det jeg begynte å skrive om, nemlig fattigdom. Altså jeg gadd ikke å sammenligne fattigdom med klima endriger hele veien, fordi om klima endriger viste jeg naturlig lite. 

Så jeg byttet til A, da klokka var 12. Leste gjennom teksten, men skjønte ikke så mye av den pga. dårlig tid og stress. Problemet mitt var også at jeg kjente ikke til så mange bøker som jeg kunne ta eksempler fra, så jeg rett og slett jugget litt og nevnte en bok som jeg alltid nevner når det kommer til å analysere bøker i norsk og engelsk :D Jeg får bare håpe at sensoren kjenner ikke til boka. 

 

Så jeg skreiv A, men nevnte egentlig ingenting av det som var i vedlegget. Jeg visste mye om kommunikasjon og kommunikasjonsproblemer pga kulturforskjeller, så pga dårlig tid, valgte jeg å skrive at intercultural communication er hoved utfordning, men det fins selvfølgelig andre og, men flest av de oppstår nemlig pga komunikasjonsproblemer. Skreiv mest om det, og på slutten nevnte jeg noen andre, bl. a. forventninger man har, at man kan savne hjemlandet sitt og det som er kjent, stereotyper man har om de man kommer til og omvendt og at det er viktig å være åpent og prøve så godt man kan å ha kontakt med de man kommer til, siden det er vi som er gjester, ikke de andre. I konklusjonen nevnte jeg at hoved utfordring er oss selv og blabla. Da jeg skreiv siste punktum, var det kun 5 minutter igjen, så da skjønner dere vel at jeg rakk ikke å lese gjennom. 

 

Håper på å få en treer jeg. Språket var kanskje ikke så verst, men jeg holdte meg ikke så mye til vedlegget og det vil jo trekke meg. Trodde jeg var så godt forberedt, men nei. Angrer at jeg brukte så lang tid på del 1 og surra med oppgavevalg på del 2. 

De oppgavene var så lette at de egentlig var vanskelige :D 

Lenke til kommentar

Hei dere, 

for meg så gikk helt ræva for å si det sånn. 

Forsov meg (ikke til eksamen, men skulle stå opp litt tidligere og fikse ting jeg rakk ikke dagen før, altså se gjennom alle papirene mine og organisere de på en ryddig måte), printer ble ødelagt så jeg skreiv ikke ut det viktigste (bl.a. om utdanning der jeg skreiv argumenter for og imot og hvorfor det er viktig) og så selvfølgelig kom stress. 

Del 1 gikk helt greit, bare det at jeg brukte kjempe lang tid på A, siden jeg prøvde å skrive den helt perfekt. B måtte jeg tenke litt på og egentlig så kom jeg på fleste argumenter etter jeg leverte eksamen, dårlig gjort. 

Før jeg begynte på del 2 var klokka 11. Jeg begynte først på 2B siden jeg hadde arka om global oppvarming og de andre, men klarte ikke å sammenligne klima endringer med det jeg begynte å skrive om, nemlig fattigdom. Altså jeg gadd ikke å sammenligne fattigdom med klima endriger hele veien, fordi om klima endriger viste jeg naturlig lite. 

Så jeg byttet til A, da klokka var 12. Leste gjennom teksten, men skjønte ikke så mye av den pga. dårlig tid og stress. Problemet mitt var også at jeg kjente ikke til så mange bøker som jeg kunne ta eksempler fra, så jeg rett og slett jugget litt og nevnte en bok som jeg alltid nevner når det kommer til å analysere bøker i norsk og engelsk :D Jeg får bare håpe at sensoren kjenner ikke til boka. 

 

Så jeg skreiv A, men nevnte egentlig ingenting av det som var i vedlegget. Jeg visste mye om kommunikasjon og kommunikasjonsproblemer pga kulturforskjeller, så pga dårlig tid, valgte jeg å skrive at intercultural communication er hoved utfordning, men det fins selvfølgelig andre og, men flest av de oppstår nemlig pga komunikasjonsproblemer. Skreiv mest om det, og på slutten nevnte jeg noen andre, bl. a. forventninger man har, at man kan savne hjemlandet sitt og det som er kjent, stereotyper man har om de man kommer til og omvendt og at det er viktig å være åpent og prøve så godt man kan å ha kontakt med de man kommer til, siden det er vi som er gjester, ikke de andre. I konklusjonen nevnte jeg at hoved utfordring er oss selv og blabla. Da jeg skreiv siste punktum, var det kun 5 minutter igjen, så da skjønner dere vel at jeg rakk ikke å lese gjennom. 

 

Håper på å få en treer jeg. Språket var kanskje ikke så verst, men jeg holdte meg ikke så mye til vedlegget og det vil jo trekke meg. Trodde jeg var så godt forberedt, men nei. Angrer at jeg brukte så lang tid på del 1 og surra med oppgavevalg på del 2. 

De oppgavene var så lette at de egentlig var vanskelige :D

oi sann.. det var svært uheldig :/ heldigvis så er det helheten som betyr noe! kanskje sensor legger merke til at noe gikk skeivt under eksamen (du fikk helt klart til del 1, så kanskje sensor begynner å snuse litt :hmm: ). 

Må si meg enig i at jeg selv brukte alt for lang tid på del 1. kan virkelig ikke fordele tiden godt selv når lærern hadde presisert dagen før hvordan vi skulle gjøre det. Må vel legge litt av skylden på pc trøbbel også da :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...