Gå til innhold

Eika - inngangen til Holtnesdalen Naturreservat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Ragnar.

Fin kameravinkel, som gjør at eiketreet og de to kvinnene blir godt synlige mot den forholdsvis lyse himmelen !

Bildet har godt dybdeperspektiv, og avstanden til både turgåerne og eiketreet er nokså lik, ser det ut til, - noe som gjør det mulig å anslå omtrentlig høyde på treet.

(15 - 17 meter ?).

M v h

Albert.

Skrevet

Personene har nok kommet noen meter forbi den gamle eika. Har imidlertid noen bilder av den med biler parkert ved siden av. Skal en tørre å begi seg ut på å tippe hvor høy den er ut fra nevnte biler så er ditt tips ganske godt tror jeg. Det finnes for øvrig data på omkrets og diameter (3,89 m/1,24m, men ikke på høyde. (1,24 m etter såkalt brysthøyde) Takker for fin tilbakemelding !

Skj

Gjest member-296438
Skrevet

Dette var en flott komposisjon:-) Mektige farger i en mektig natur, der størrelsen på trærne kommer godt frem mot de små menneskene.

Ikke at jeg skal dirigere noe, men dette kunne blitt knall i s/hv med litt harde kontraster.....(måtte bare....)

Skrevet

Dette var en flott komposisjon:-) Mektige farger i en mektig natur, der størrelsen på trærne kommer godt frem mot de små menneskene.

Ikke at jeg skal dirigere noe, men dette kunne blitt knall i s/hv med litt harde kontraster.....(måtte bare....)

Har forsøkt å følge ditt gode råd og lagt ut en V2. Har samtidig foretatt kutt på høyresiden, noe som passet en sv/hv-versjon bedre. Takk for konstruktiv kommentar !

Skj

Skrevet

Et pent bilde der menneskene har mye å si.

Likte komposisjonen i V2 best.

Mvh

Fredrik

Blir litt forskjellige bilder, både pga farger/svart-hvit versjoner og det komposisjonsmessige. I V1 bygget på tre hovedmotiver med eika i midten, men V2 bare har to.

Bildet med mennesker og eika i slags silhuett som det dominerende passer kanskje best i svart/hvitt, og hvor nevnte eik heller ikke blir midtstilt. Takk for din gode kommentar.

Skj

Skrevet

Vakkert!

Likte spesielt godt kompen i V2.

Jeg tenkte med en gang jeg så v1, at kompen var litt skjev, men i V2 datt brikkene på plass.

Nydelig tre! :)

Forslaget fra Pentaxen var nok ikke så dumt. Takk for konstruktiv kommentar !

Skj

Skrevet

Fulgte oppfordringen om fullstørrelse hvilket forsterket mitt ønske om eika litt mer mot høyre i det gyldne snitt hvilket du har etterkommet i svarthvit i V2.

Treet til venstre ender oppe i en skjør diagonal so durer direkte ut i kårnern.

Vanskelig med kutt både til venstre og oppe så da gjenstår det som noen anser som helligbrøde - nemlig klone i et naturbilde.

Men vil du det så ta et av lassoverktøyrene og lag en strek inn fra venstre ramme 1 cm eller så under hjørnet og skrå nedover uten å ta altfor mye til du er utenfor trekrona, ram inn området og hent fra himmelen og vips så går diagonalen rent ut på venstre ramme 1 cm fra krysset.

Dette visste du sikkert, men noen ganger trenger man kanskje en påminnelse.

Roar

Skrevet

Fulgte oppfordringen om fullstørrelse hvilket forsterket mitt ønske om eika litt mer mot høyre i det gyldne snitt hvilket du har etterkommet i svarthvit i V2.

Treet til venstre ender oppe i en skjør diagonal so durer direkte ut i kårnern.

Vanskelig med kutt både til venstre og oppe så da gjenstår det som noen anser som helligbrøde - nemlig klone i et naturbilde.

Men vil du det så ta et av lassoverktøyrene og lag en strek inn fra venstre ramme 1 cm eller så under hjørnet og skrå nedover uten å ta altfor mye til du er utenfor trekrona, ram inn området og hent fra himmelen og vips så går diagonalen rent ut på venstre ramme 1 cm fra krysset.

Dette visste du sikkert, men noen ganger trenger man kanskje en påminnelse.

Roar

Hei Roar, trodde ikke du ville bemerke de svakt synlige greinene oppe i venstre hjørne men de er jo der, og så vidt synlige også. Tror både kloning og nevnte lassoverktøy kan bøte på dette. Skal fikse dette i mitt eget ukomprimerte eksemplar. Påminnelser er alltid nyttig å få, noe jeg for øvrig hyppig får fra min bedre halvdel, dessverre som oftest berettiget.

Skj

Gjest Slettet+0987123
Skrevet

Flott komponert med de to turgåerne og det store treet som flotte elementer i bildet .

Skarpt og med fine farger og et fint lys .

Mvh

Alec

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...