Gå til innhold

T-shirt design 21 og 22


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, har du Che'tt på makan! V1 ble riktig flott! :)

Sterk tekst, er du skaperen av den?

 

Ja. 100 %. Ble oppfordret til å lese det omtrent samme hvor jeg opptrådte på tidlig -70 tall fordi jeg også mer eller mindre spilte den lasaronen under fremførelsen.

Sto i første samlinga mi som kom på eget forlag i 1971.

Men kvalitetsmessig antagelig aldri burede vært utgitt.

Nr. 2 som kom året etter er vel ikke stort bedre.

Men jeg ble kjendis på det så i 1972 etter festivalene rømte jeg til København for jeg ble gjenkjent overalt i motsetning til nå som det bare er diss igjen.

 

Roar

Lenke til kommentar

Hei, Roar.

Jeg "gikk gymnaset" i årene rundt 1970, og flere av "guttane" i klassen illustrerte mange av skolebøkene med tegninger av Che Guevara, - datidens, og kanskje tidenes mest ikoniske revolusjonære aktivist.

Artig gjensyn, og versjon 1 ville vært (var ?) en ettertraktet T-shirt for 45 år siden !

 

Teksten i diktet "Lasaron" har noe til felles med Rudolf Nilsens "Ombord i en husbåt", men der han har valgt en humoristisk tilnærming, er din beskrivelse hudløst rå, og er nok så realistisk at mange vil kunne kjenne seg igjen.

Svært godt formidlet (... som vanlig !) !!

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

2 karer som er blant mine absolutte favoritter, for sine tanker og ord:-) Che og Kneppen, kunne vært en slagkraftig duo.

Diktet er en tydelig beskrivelse av hverdagen for en lasaron eller en med hang til kunstige stimuli. Absolutt et innblikk som alle burde få, og da særlig de som fordømmer disse sliterne. Tenker min venn Roger også vet noe om dette...

Det skal du ha Kneppen, du legger ikke noe imellom, og det er en utmerket egenskap!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Sterk tekst som beskriver et liv langt fra det a4 de fleste av oss lever . Så må jeg ikke glemme de flotte bildene hvor jeg går for v1 .Likte godt gløden i bildet som også passer fint sammen med stålene som lyser utover .

 

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...