Gå til innhold

[Løst] Clean install Win10 // Kan ikke tilbakestille PCen


Anbefalte innlegg

Hei hå!

 

Skal til å gjøre en "clean install" med Windows 10, men i det jeg vil formatere kommer følgende feilmelding opp: -Kan ikke tilbakestille PCen. Det mangler en nødvendig stasjonspartisjon.

 

Har en SSD som jeg bruker til primærdisk (C:), samt to stk 3,5tommere i raid1 som går som lagringsdisker. Har koblet fra sata- kabelen på disse. For ordens skyld, så booter PCen som vanlig med disse frakobla.

 

Hva må til for å få formatert ssd'en, før clean install?

 

Ja, jeg har sett at det er en tråd på 157 sider, som muligens omhandler dilemmaet mitt.. Men har dessverre ikke tid til å lese gjennom såpass mye stoff, og fant ingenting når jeg søkte etter svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var denne jeg brukte (tidligere i dag sådan).

 

Kan det være et problem at jeg har nappa ut lagringsdiskene mine? Gjorde dette for å være 100% sikker på at ikke de også blir formatert :p

Hold dei utnappa til Win10 er innstallert slik at dei ikkje skjer noko med filene du har der !!

 

Trudde ikkje du trengte å formatere for clean install, men at du velger clean install under installasjonen og så fikser installasjonsprogrammet alt med formattering etc automatisk. Derfor er det viktig å holde disker med viktig data fråkobla til installasjonen er ferdig.

Endret av Ruhell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå gikk det bra, takk for hjelp folkens! Dersom noen andre skulle sitte i samme "saksa", gjør som under:

 

 

du velger clean install under installasjonen og så fikser installasjonsprogrammet alt med formattering etc automatisk

så ordner det seg. Før innstalleringen kan man velge et alternativ, som tilsynelatende er formatering - Noe det ikke er. Ved clean install så kommer det alternativet, etter man har tasta inn produktnøkkelen. Jeg fikk plutselig 4 partisjoner på min SSD, og måtte slette alle før det var mulig å innstallere.

 

Clen install USB lages enkelt med denne:

 

Edit: Fikk sitatet inn i sitatboksen.

Endret av entusiast
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...