Gå til innhold

Hvordan få åpen NAT på PlayStation 4 med Telenor fiber?


Anbefalte innlegg

Helt siden jeg flyttet inn i ny leilighet hvor vi nå har fiber fra Telenor har nettverksspill på PlayStation 4 vært et herk. Jeg har jobbet frem og tilbake med Telenor support og Telenoreksperten og vi får ikke noen permanent løsning på problemet.

 

Jeg spiller primært Call of Duty: Black Ops 3 for tiden og sitter nå med moderat NAT, mens PlayStation 4 er satt til en statisk IP som kjører DMZ. Fra tidligere erfaring har dette alltid resultert i åpen in-game, men ikke nå lenger.

 

Har et fibermodem som er koblet til en Zyxel P8702N v2, som igjen er koblet direkte i PlayStation 4 med kabel. DMZ aktivert, brannmur er slått av og UPnP er aktivt. Er langt fra noen ekspert, men fra hva jeg kan se så er så godt som all sikkerhet skrudd av i ruterinnstillingene, men det resulterer fortsatt i moderat.

 

Det som irriterer mest er at jeg får åpen med en tidligere firmware versjon på ruteren (versjon 5), men hver natt klokken 01.00 oppdateres ruteren automatisk til nyeste (v9), og det er umulig i følge Telenor å slå av disse oppdateringene.

 

Noen råd? 

Endret av SethRollinsFan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant denne siden og har prøvd omtrent samtlige firmware-versjoner (inkl. nyeste, 11). Kun v5 resulterer i at DMZ fungerer som det skal. Men nå i natt så skrudde ruteren seg av fullstendig. Normalt sett ville nettet vært tilbake i løpet av 5 minutter med ruteren tilbake på v9, men i natt skrudde den seg bare av for aldri å skru seg på igjen. Måtte hard resette den i dag tidlig for å få tilbake nett og TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...