Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wifi motaker antenne->?router m wifi ->switch


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg sitter for øyeblikket i en leilighet i spania. Her er det en rj45 plugg i veggen, men utleier har ingen anelse om det er fiber/adsl/etc. Så nå har jeg kommet frem til 2 løsninger;

 

1. Ringe rundt til de forskjellige ISP'ne her nede og prøve å finne ut om det er noen som kan levere ett brukbart nett.

 

2. Kjøpe en Wifi motaker(?antenne av noe slag) og feste på utsiden av leiligheten-> koble antennen til en router/switch/evt annet oppsett som kan gi wifi og trådført nett i leiligheten.

 

Jeg vil si jeg er over gjennomsnittet god innen IT og nettverk, men ønsker ikke å prøve å feile for mye med dette så kommer til proffene her for litt guiding!

 

Kom gjerne med innspill/endringer ifht til ide nr 2, ser litt på dette som en utfordring og at det hadde vært kult å sette opp og "drifte" ett slikt oppsett.

PS; Wifi'ene jeg skal koble meg til tilhører venner som jeg allerede har fått godkjennelse fra til å koble meg opp mot! Jeg har ingen intensjoner om å koble meg opp mot andres private nett! Er mer en liten IT Challenge! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...