Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mulig å ta opp webstream tv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisan

dette er nok litt newbie men jeg lurte på om det er mulig å ta opp musikkvideoer som ligger ute som webstream?

hvordan gjøres eventuelt det og viktigst av alt er det vanskelig???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
heisan

dette er nok litt newbie men jeg lurte på om det er mulig å ta opp musikkvideoer som ligger ute som webstream?

hvordan gjøres eventuelt det og viktigst av alt er det vanskelig???

noen steder, som launch.com, gjør sitt beste for å gjøre det vanskelig.. men selv der er det ikke umulig.

ASFRecorder er fin så lenge den funker.. tar ASF/WMA-filer.. brukte den på TV2 for omtrent ett år siden, og lastet ned hele dokumentarer. (måtte bare finne adressen til filen i koden)

Og for Real Media bruker jeg Streambox VCR suite, har ikke hatt mange problemer med den.

en stund brukte jeg et program som hele tiden samlet opp fil-adresser som ble sent til PCen, i tilfelle noen sider hadde et veldig komplisert system for å forhindre at folk kunne laste ned videoer.. tror den het bloodhound eller noe sånt.

ellers må du huske på å begynne avspillingen av filen _som det egentlig skal gjøres_, f.eks ved å starte streamen på en web-tv.. fordi serveren genererer en fil for hver bruker (antar jeg ut fra de tilfeldige tallene i adressen til filen). Da er det "bare" å gå i kildekoden og hente fram adressen til filen og kopiere det inn i ASFRecorder eller Streambox.

Skrevet

:) heisan igjen

takk begge to for svar

har lasta ned streamdown, men har ikke helt skjønt hvordan jeg får tak i kildekoden

hei det ser jo ut til å funke :p:

takker så mye

Skrevet
ASFRecorder er fin så lenge den funker.. tar ASF/WMA-filer.. brukte den på TV2 for omtrent ett år siden, og lastet ned hele dokumentarer. (måtte bare finne adressen til filen i koden)

Har selv brukt Streambox VCR til den samme jobben. Men etter at tv2 la om systemet sitt for et par måneder siden har jeg ikke klart å fått streamet de ned på disk. Noen som har fått dette til i det siste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...