Gå til innhold

Ny PC til variert bruk. Så liten som mulig til fornuftig pris.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det er noen år siden jeg sist var oppdatert på hva som befinner seg av ulike deler, så jeg spør her for litt hjelp.

 

Jeg er på utkikk etter en ny PC som jeg kan bruke til det meste av mine behov. Med andre ord, så må maskinen kunne takle:

  • Ymse musikkprogrammer (Traktor, Ableton live, mm.)
  • Photoshop, Indesign, Illustrator
  • Excel
  • Noen spill, så eget skjermkort er ideelt.

Jeg ønsker også å gjøre maskinen så kompakt og stille som mulig. Har sett litt på Mini-ITX-løsninger, eller finnes det noen gode alternativer i M-ATX?

 

Har to 24"-skjermer som jeg ønsker å bruke, men trenger keyboard, mus og en Windows-lisens.

 

Pris: Om det er mulig å holde det under 7k hadde jeg vært veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva legger du i "noen spill"? Er skjermene dine 1080p@60hz?

 

Umiddebart vil jeg egentlig si "Glem det for 7K". Da må du iallfall på bruktmarkedet.

 

Hvis vi tenker 1080p@60hz gaming ... skjermkort 3 - 3,5K

Fotoredigering, intel i7 + 16 GB minne .. 4500 ca.

HK, kabinett, PSU, SSD ... 3500 iallfall

Mekanisk tastatur, spillmus og win lisens. 2K.

 

Når alt er sagt og gjort så er du fort oppe i 12-14K.

Du kan selvsagt bygge en maskin til 7K, men det bli ikke så mye å skryte av, og du kan fort bli skuffet til oppgavene du skisserer.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ser forventningene jeg la ble litt feil.

 

Det er ikke videre tunge og kompliserte oppgaver den skal brukes til innenfor disse programmene. Det er snakk om lettere bruk som jeg for øyeblikket bruker min Macbook Air fra 2013 til. 

 

Når det kommer til spill så er jeg heller ikke ute etter "alle innstillinger på ultra". Jeg er fornøyd om spillet kjører i grei oppløsning uten merkbar lag. Jeg er ingen gamer, men det hadde vært greit å kunne kjøre et og annet spill. Som oftest er det snakk om litt eldre spill som KoTOR ol, men gjerne også Dreamfall: Chapters ol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...