Gå til innhold

GUIDE: Trådløs lading er herlig, men hvor mye lenger tid tar det egentlig å lade?


Anbefalte innlegg

Google Doze er jo egentlig en funksjon som setter strenghetsgrenser. Den er veldig liberal i perioder den vet du bruker mobilen og svarer på. Samtidig er den svært streng (strengere enn iOS) i perioder der du ikke bruker enheten. F.eks når du sover.

 

Den eneste negative siden med at noe er for strengt er vel at en app ikke får gjort noe som den burde ha. Ikke får gitt deg notification osv. Så langt jeg vet er ikke dette et stort problem på iOS. Så er den egentlig for streng?

 

Det vil jo gjerne ta lengre tid i gjennomsnitt før du får en notification om en melding på messenger, men ofte er det jo ikke et problem. Jeg tror og meldinger sendes og mottas uansett. Så om det haster er det jo bare å sende melding fremfor messenger.

 

Ganske sikker på at Samsung sin Smart Manager nekter apper bakgrunnsprosseser. Hvis det er en app du nesten aldri bruker vil den ikke la den få lov å hente oppdateringer osv. Si at det f.eks er et spill eller lignende. Du har ikke spilt det på en stund. Da vil den ikke kunne starte opp i bakgrunnen med prosesser. Den oppdateres jo selvfølgelig via Google play. Du kan og deaktivere dette for apper på enkeltbasis slik at det ikke skjer med dem. Det er hvertfall ganske strengt, men samtidig kan det jo være bra. Appene er jo da essensielt avhengig av at du åpner dem for at de skal kunne gjøre noe. Som vi så fra tek derimot. Mange installerer mye apps som ikke blir brukt senere. Apps som med dette ikke kan trekke batteri med mindre de manuelt åpnes.

 

Det blir jo selvfølgelig alltid en vurdering. Likevel føler jeg ikke at iOS egentlig er for streng. Jeg har ikke prøvd skikkelig så jeg kan ikke egentlig si noe om det, men jeg tror ikke jeg hadde hatt noe imot om SW på min mobil var like streng som iOS. Med både Smart Manager og Doze derimot bør du kunne få ganske bra idle. Idle vil være bedre enn iOS sannsynligvis mens du ikke bruker den på en stund, men høyere mens den er idle i en periode der du bruker den fra tid til annen. iOS manager + Doze + Smart Manager derimot tror jeg har ganske bra potensiale til å virkelig minimere idle forbruk. Må jo selvfølgelig jobbe bra sammen på en smart måte. Ellers så risikerer man å ikke få notificationen før en time senere...

 

"Smart" Manager blir jo og lett litt mer manuell og ikke egentlig så smart. Er vel en god regel det. Om et land har demokratisk i navnet så er det ikke demokratisk. Har noe smart i navnet, så er det ikke smart :p

Endret av TKongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg kjøpte denne laderen bare uten stativ. Er litt dumt om jeg må drive å flytte på telefonen for å finne rette punkt. Ser det ut som at det er mulig å kjøpe stativet separat og montere den løse platen? Eller må den med stativ kjøpes som et helt produkt?

 

Modellen uten stativ er uten hurtig lading

Jeg har den uten stativ med fast charge og brukt den siden desember

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kjøpte denne laderen bare uten stativ. Er litt dumt om jeg må drive å flytte på telefonen for å finne rette punkt. Ser det ut som at det er mulig å kjøpe stativet separat og montere den løse platen? Eller må den med stativ kjøpes som et helt produkt?

Modellen uten stativ er uten hurtig lading

Jeg har den uten stativ med fast charge og brukt den siden desember

 

 

Det ser ut som at jeg har den uten fast charge. Men det er egentlig ikke et problem. Den platen blir kun brukt når jeg sitter ved dataen alikevel, og da kan jo telefonen bare ligge der. Skal jeg reise noen plass og trenger rask lading bruker jeg bare den vanlige laderen. Med mindre den lar seg bytte ut, men jeg tviler ettersom den var en del av et pakketilbud.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...