Gå til innhold

Rimfrost II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her blir den røde stua lett blikkfang og det som skaper liv i bildet.

Jeg liker panoramaformatet og er jo ekstrem nok til å tenke at kanskje kunne halve himmelen sett over trærne til venstre vært nok også for da hadde det matchet grunnregelen som sier 1/3 av bildet til himmel. Men det bør vel være måte på paragrafrytteri også?

 

Roar

Lenke til kommentar

Som vanlig er jeg sterkt uenig i å beskjære for mye himmel i landskapsbilder. Uten himmelen mister bildet helt dimensjonene og man sitter igjen med et fint bilde av hus og trær. Ikke et landskapsbilde.

Lys og farger er nydelig. :)

 

Du er absolutt inne på noe der, men det er lett å oppfatte de store ensformige flatene som kjedelige.

Lenke til kommentar

 

Som vanlig er jeg sterkt uenig i å beskjære for mye himmel i landskapsbilder. Uten himmelen mister bildet helt dimensjonene og man sitter igjen med et fint bilde av hus og trær. Ikke et landskapsbilde.

Lys og farger er nydelig. :)

 

Du er absolutt inne på noe der, men det er lett å oppfatte de store ensformige flatene som kjedelige.

Ja, folk er redd for å bruke luft og store flater. Alt skal liksom være så innholdsrikt. Sannheten er at de "kjedelige" flatene er viktige for å understreke spenningen i, og oppmerksomheten på, resten. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...