Gå til innhold

Weekendtur til trondheim, ting å gjøre?


Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har lenge snakket om å reise litt rundt i Norge for morro skyld. Trondheim er et punkt på lista. Jeg har prøvd å google litt rundt, men får helst opp disse typiske turistattraksjonene. Ikke at det nødvendigvis er dårlige valg, men jeg trenger litt input fra trøndere her.

Vi er begge i midten av 20årene, glade i mat, øl, natur og friluft. Ikke videre opptatt av museum og teater. Vi tenker å reise i midten av april, så ting som evt. skjer rundt da er også av interesse.

 

Forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Voldsomt turistifisert, men Nidarosdomen er faktisk ganske fin. En omvisning der kan være noe. Ellers er Bakklandet veldig fint, og i april er det kanskje vær til å ta en pils eller kaffe på en av de mange uteserveringene der eller på Solsiden. Bakklandet Skydsstation kan være et fint sted for lunsj, og det er nære sykkelheisen Trampe, Gamle Bybro og Kristiansten festning. Vår kjære Sovjet-restaurant på Tyholt byr på overpriset og dårlig mat, men fantastisk utsikt. 

 

Hvis dere vil på tur er det mulig å traske opp på Våttakammen eller Geitfjellet og nyte flott utsikt over byen.

 

Og ellers er jo jeg veldig fan av å dra på kamp på Lerkendal :)

 

Mvh. trønder.

 
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...