Gå til innhold

Svhauk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin fluktpositur av hauken tatt med 500mm objektivet ditt.

Omregnet til fullformat blir det vel 750mm, og da snakker vi om kraftig forstørrelse. (15 g hvis jeg regner riktig)

Selvsagt meget krevende å få full fokus og skarphet ved fluktbilder på så lang avstand. Ikke 100% her, men allikevel fullt ut tilfredsstillende. Meget behagelig bakgrunn.

 

Mvh Ragnar

Lenke til kommentar

Fin fluktpositur av hauken tatt med 500mm objektivet ditt.

Omregnet til fullformat blir det vel 750mm, og da snakker vi om kraftig forstørrelse. (15 g hvis jeg regner riktig)

Selvsagt meget krevende å få full fokus og skarphet ved fluktbilder på så lang avstand. Ikke 100% her, men allikevel fullt ut tilfredsstillende. Meget behagelig bakgrunn.

 

Mvh Ragnar

 

Takk, takk. :)

Lenke til kommentar

Kommer best fram i fullstørrelse.

Den brune delen på kropp og hode tåler kanskje ørlite mer skjerping, men på vingene vil det nok bare hente ut mer støy.

Kan ikke uttale meg om hvordan Pentax K3 takler ISO 3200 med hensyn til støy da jeg ikke har hatt pentax siden slutten av -70 tallet og begynnelsen av -80 tallet.

Men cropping forsterker det lett.

Ikke bare å hive opp kamera og tro det skal bli superbilder av fugl i flukt har jeg erfaring for da jeg jo har noglen tusen fuglefoto på samvittigheten uten noen gang å ha blitt ekspert i felten.

Som Helene ville også jeg ha klona vekk fremmedelementet på vingen.

 

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...