gekofix Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 (endret) Har litt problemer med fildeling og sikkerhet, og har følgende spm. 2 maskiner som kjører XP-Pro, begge er koblet til nettet via en smc-7004abr. Har tidligere kjørt zonealarm lokalt sammen med den interne firewallen i xp. Har skrudd av simple-fileshare & lagt opp brukerkontoer & permissions på de aktuelle katalogene, samt skrudd på firewallen i routern. Hvilket oppsett burde jeg kjøre for å ha best mulig sikkerhet mot internett samtidig som jeg kan dele filer internt? Holder det med den interne firewallen i routern ? Noen som skjønner hva jeg spør om ??? Endret 18. november 2003 av gekofix
KriB Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Når det gjelder branmmurer, drep den interne i XP, den suger sokker! Legg inn Zonealarm på begge og legg ip-ene til de andre maskinene i nettverket inn som Trusted Zone i ZA (Se i manualen hvordan) Sett Trusted Zone på middels beskyttelse og Internet zone som high og du er i boks. OBS: Pass på at ip-en til ruteren ligger i Internet Zone, ellers gir du hele internett tilgang. PS: Jeg opplever ofte at man ikke får i gang filesharing fullt ut før du kjører nettverksveiviseren i XP. Aner ikke hvorfor, men det hjelper alltid meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå