Gå til innhold

Hvilket program for nedlasting av (åpen/gratis) live streaming?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Til helga er det (gratis) live streaming på det internasjonale rugbyforbundets nettside av en rugby sevens-turnering i New Zealand. På grunn av tidsforskjellen ser jeg på mulighetene for å ta opp turneringen på et vis, men har aldri gjort noe slikt før. Jeg tror ikke  det lenger er mulig å spole tilbake livestreamen i etterkant, så må ta det opp.

 

Hvilket program/extension egner seg best til Mac for å ta opp en slik live streaming på nettet? 

Jeg vet at man kan ta opp det som skjer på skjermen med Quicktime på Mac, men mistenker at det går ut over kvaliteten sammenlignet med programmer som kun laster ned videoer man streamer. Har prøvd gratisversjonen av Jaksta til å ta opp andre videoer på samme side, og det ser ut til å fungere godt, men synes 400 kr er for dyrt for fullversjonen hvis det finnes andre fullgode alternativer.

Jeg skal ta opp ca 6 timer kontinuerlig med live streaming.

Her er et eksempel på videospilleren som jeg skal laste ned live fra: 

http://www.worldrugby.org/sevens-series/video/129164

 

Et annet spørsmål: Jeg kommer ikke til å ha tilstrekkelig plass på Mac-en til alle timene med video, men har en ekstern hardisk. Er det mulig å laste ned direkte på den eksterne hardisken uten at det går utover kvaliteten?

 

Takker for svar!

Endret av kristian04
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...