Kentå Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Har bestilt bredbånd fra NextGenTel (type Bravo). Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke får laste ned med den hastigheten jeg har bestilt ?? Kentå
josh909 Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 (endret) Kan du kanskje prøve å forklare oss -fra hvor- du prøver å laste ned? Bruk et -skikkelig- nedlastningsprogram (slik som f.eks. WGET), ikke Internet Explorer eller en annen browser for å "måle" hastigheten din, og hent ned en passelig stor fil fra f.eks. UiO (27 MB). Hent ned WGET.exe til c:\windows (eller c:\winnt, avhengig av hva ditt Windows-dir er), høyreklikk på UiO-linken, velg "Copy shortcut", velg "Run > CMD (enter)", gå til directoryet du vil hente ned filen til (samma ulla, du skal jo bare slette den etterpå uansett og skriv inn "wget" og paste så ut URL'en du nettopp kopierte, trykk så enter. Vent til filen er ferdig nedlastet og se så på oppsummeringen nederst på skjermen - DER har du din reelle download-hastighet. I mitt tilfelle blir resultatet: 10:05:15 (1.60 MB/s) - `basedebs.tar' saved [28334080] 1.60 MB/s er den overordnede nedlastningshastigheten, og 28334080 er filens totale størrelse. (Det sier seg selvsagt selv at du ikke skal drive med P2P, uploade eller downloade eller bedrive annen nett-aktivitet mens du kjører testen forresten) Endret 18. november 2003 av transistorbass
Kentå Skrevet 18. november 2003 Forfatter Skrevet 18. november 2003 Sorry, ny i gamet ser du. Har fått tilgang til to servere hvor jeg kan hente ned filmer etc. Så blir jeg fortalt at det vil ta 2-3 dager å laste ned en film. Det jeg ikke forstår er hvorfor det tar så lang tid når jeg har en hastighet på 850. Kentå
dp Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Sorry, ny i gamet ser du. Har fått tilgang til to servere hvor jeg kan hente ned filmer etc. Så blir jeg fortalt at det vil ta 2-3 dager å laste ned en film. Det jeg ikke forstår er hvorfor det tar så lang tid når jeg har en hastighet på 850. Kentå det kommer an på om det er dvd eller ikke... dvd film: ca 4.5GB divx film: ca 700mb per cd. gjerne 2 cder.
josh909 Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 (endret) Hvis det er snakk om FTP-servere så ser du jo nedlastningshastigheten din hvis du har en FTP-klient som ble skrevet på denne siden av Kristus bursdag. ..og jeg gjentar; ta testen jeg nettopp skisserte i detalj for deg, så ser du fort om du har den hastigheten du betaler for. Har du det er det ingenting galt med linjen din og det er disse serverne du henter fra som har et problem/har høy trafikk (dette er det mest sannsynlige). PS! Din 850 kbit-linje har en teoretisk maks-hastighet på 106.25 kB/sec (ca. 10 sekunder pr. megabyte / ca. to timer for en hel CD (700 MB)), og du vil nok oppleve å ligge på noe litt under det, forutsatt at serveren du henter fra er kjapp nok. Det alle "nye internett-brukere" MÅ lære seg er at hastigheten på nettet aldri blir bedre enn det dårligste leddet - har du en dårlig linje går det dårlig, har den du laster fra en dårlig linje går det dårlig. I tillegg har man et issue med antall HOPS man må passere gjennom fra peer til peer, men det gidder jeg ikke gå inn på. Endret 18. november 2003 av transistorbass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå