Gå til innhold

Bjørkefinkhunn på fòrplassen ... .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Albert.

Fint bilde men det er lit uskarpt? Sikkert neo med instillinger du må jobbe med :) Nytt ustyr, nytt at lere :)

 

 

 

Hilsen Leif :cool:

 

Hei, Leif.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Jeg kunne kanskje ha skarpet opp bildet noe, økt kontrasten og kjørt "Neat Image" en gang til, men uskarpt ?

Da bildet ble tatt, var det overskyet og relativt mørkt til å være nesten midt på dagen, så bildene ble noe "flate".

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

 

Hei Albert.

Fint bilde men det er lit uskarpt? Sikkert neo med instillinger du må jobbe med :) Nytt ustyr, nytt at lere :)

 

 

 

Hilsen Leif :cool:

 

Hei, Leif.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Jeg kunne kanskje ha skarpet opp bildet noe, økt kontrasten og kjørt "Neat Image" en gang til, men uskarpt ?

Da bildet ble tatt, var det overskyet og relativt mørkt til å være nesten midt på dagen, så bildene ble noe "flate".

 

M v h

Albert.

Hei igjen Albert

Takk før god analyse av forholde ner du tokk bilde ? Æ opplevde det som lit uskarpt, men kanske er noe flate som du sier. Æ hade å en tid med nytt utstyr og tokk lit tid før bilde ble med god skarphet, mye nytt at lere ? Bedre og bedre dag før......bilde før bilde ?

 

Hilsen Leif ?

Lenke til kommentar

 

Hei Albert.

Fint bilde men det er lit uskarpt? Sikkert neo med instillinger du må jobbe med :) Nytt ustyr, nytt at lere :)

 

 

 

Hilsen Leif :cool:

 

Hei, Leif.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Jeg kunne kanskje ha skarpet opp bildet noe, økt kontrasten og kjørt "Neat Image" en gang til, men uskarpt ?

Da bildet ble tatt, var det overskyet og relativt mørkt til å være nesten midt på dagen, så bildene ble noe "flate".

 

M v h

Albert.

Hei, igjen, Leif.

Jeg har "jobba" litt mer med RAW-bildet, og må gi deg litt rett, - bildet har ikke optimal skarphet.

Så, - takk, Leif.

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

 

 

Hei Albert.

Fint bilde men det er lit uskarpt? Sikkert neo med instillinger du må jobbe med :) Nytt ustyr, nytt at lere :)

 

 

 

Hilsen Leif :cool:

 

Hei, Leif.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Jeg kunne kanskje ha skarpet opp bildet noe, økt kontrasten og kjørt "Neat Image" en gang til, men uskarpt ?

Da bildet ble tatt, var det overskyet og relativt mørkt til å være nesten midt på dagen, så bildene ble noe "flate".

 

M v h

Albert.

Hei igjen Albert

Takk før god analyse av forholde ner du tokk bilde ? Æ opplevde det som lit uskarpt, men kanske er noe flate som du sier. Æ hade å en tid med nytt utstyr og tokk lit tid før bilde ble med god skarphet, mye nytt at lere ? Bedre og bedre dag før......bilde før bilde ?

 

Hilsen Leif ?

Hei, igjen, Leif.

Jeg har nettopp skrevet et nytt svar til deg, - du har rett i at bildet ikke har optimal skarphet, så, - takk, Leif !

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hei Albert, fin-fint portrett av Bjørkefinken. Skarpheten er vel generell god i bildet. Ser det er nevnt antydning av uskarphet. Som du selv forteller arbeider du med nytt utstyr, og det tar sikkert tid å bli fortrolig med detaljer og praktisk bruk. Antydning av uskarphet kan jo også skyldes lite område med dybdeskarphet, og at en liten justering på blender vil bøte på det meget lille problem. Eller det for eksempel kan være at justering av fokuspunkt er nok. Er helt sikker på at du har investert i meget godt utstyr og du vil få stor glede av i årene som kommer.

 

Mvh Ragnar

Lenke til kommentar

Hei Albert, fin-fint portrett av Bjørkefinken. Skarpheten er vel generell god i bildet. Ser det er nevnt antydning av uskarphet. Som du selv forteller arbeider du med nytt utstyr, og det tar sikkert tid å bli fortrolig med detaljer og praktisk bruk. Antydning av uskarphet kan jo også skyldes lite område med dybdeskarphet, og at en liten justering på blender vil bøte på det meget lille problem. Eller det for eksempel kan være at justering av fokuspunkt er nok. Er helt sikker på at du har investert i meget godt utstyr og du vil få stor glede av i årene som kommer.

 

Mvh Ragnar

 

Hei, Ragnar.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Jeg får nok ta det fulle ansvar for at jeg la ut et bilde med sub-optimal kvalitet, - på Sony A7 R II er både kontrast- og fasedetekterende AF-sensorer bygd inn i bildesensoren, - det er ikke en egen AF-modul i bunnen av kameraet slik det er på de fleste (digitale) speilreflekskameraer.

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...