Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vet at det ikke er mange sv dere, men jeg håper at en som har studert medisin i Australia ser dette og kan svare på noen spørsmål. Hvis du ikke har gjort dette selv, men vet noe om det å studere i Australia - svar gjerne du også! Blir veldig glad for all informasjon :)

 

Jeg er veldig interessert i å studere medisin i Australia, enten kun bachelor eller både bachelor og master. Jeg har fått inntrykk av at dette ikke er lett å få til, og ville satt veldig pris på det hvis noen kunne forklart meg systemet i Australia og hvordan jeg kan klare å komme meg inn på studiet der. Hva opptakskravene er, hvilke prøver man må gjennomføre osv.

Jeg lurer også på hvilke muligheter det er for finansiering av dette. Jeg har sett at skolepengene som kreves per år er veldig høye, og det ville vært vanskelig å finansiere dette kun med støtte fra Lånekassen. Vet du om noen stipendordninger som kunne vært aktuelle for meg, eller vet om andre løsninger?

Og dersom du har gjort dette selv; hvordan var din opplevelse? Tok du både bachelor og master i Australia? Synes du at det var vanskelig å komme inn på studiet?

 

Tusen takk til de som leser gjennom og tar seg tid til å svare :)

 

PS: Tenker også litt på å eventuelt studere noe innenfor kjemi og/eller biologi i Australia. Så hvis du vet noe om dette - Skrik ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...