keroslav Skrevet 11. januar 2016 Skrevet 11. januar 2016 Bruker Loette og har tatt det 21 hormon p- pillene uten noen problemer. Så tok jeg den første sukkerpillen på fredag og i dag altså mandag fikk jeg litt løs mage (diare). Vil jeg fortsatt være beskyttet?
Løgn Skrevet 11. januar 2016 Skrevet 11. januar 2016 Diaré har ingenting med prevensjon å gjøre. Bare husk å vask henda...
Sanzu Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 (endret) Diaré har ingenting med prevensjon å gjøre. Bare husk å vask henda... Det er feil. Diaré og oppkast kan redusere effekt av p-piller. Det kommer selvfølgelig an på når det skjer og omfanget av dette. I dette tilfellet har det trolig ingenting å si fordi hun er på sukkerpillene. Slik står det i legehåndboken/NEL: Ved oppkast eller diaré like etter inntak av pillen kan opptaket av medisinen fra tarmen bli ufullstendig, og dermed kan eggløsningen komme i gang. I slike situasjoner bør en fortsette å ta medisinen, men sikre seg ved å bruke kondom i tillegg den aktuelle måneden Endret 13. januar 2016 av Sanzu 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå