Gå til innhold

Windows XP

P|zZa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har satt opp en ny maskin med P4 2.8 Ghz, ABIT IS7-m og 512 mb ram, Windows XP pro (engelsk)

Når jeg avslutter så får jeg opp "at det er nå trygt å slå av windows", jeg vet at dette problemet kommer av at maskinen er satt opp som standard pc og ikke ACPI pc. Men jeg klarer ikke å forandre på dette..er det noen som vet korsen man gjør det. Har prøv det som står på Windows uten hell :shrug:

Og det andre problemet er at når du trykker på Start menyen så kommer den utrolig seint opp, skikkelig lagging på en måte? :shrug:

takker for alle svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det andre problemet er at når du trykker på Start menyen så kommer den utrolig seint opp, skikkelig lagging på en måte? :shrug:

takker for alle svar...

Start opp Registry editoren:

START -->Run og skriv: Regedit

Bla deg frem til:

HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Desktop

Der går du inn på MenuShowDelay og endrer verdien fra 400 til 0.

Jeg anbefaler å bruke verdien 0. Verdien angir antall millisekunder som ventes før menyen vises/reagerer.

Dersom du fremdeles synes Startmenyen er treg, kan du prøve følgende:

Høyreklikk på skrivebordet, velg Properties og deretter Appearance og Advanced. Der fjerner du haken ved Show menu shadow.

Disse små tipsene får Startmenyen til å reagere en del kjappere. Tipset er for Windows XP, men fungerer også trolig på Windows 2000 og Windows Server 2003.

Er en måte til også, men husker ikke dette i hue.

Skrevet

takker for den...det var dinna show shadows under menus som ordna det

Ingen som vet hva jeg kan gjøre på første spm?

Irriterendes! :grumpy:

Skrevet
Har prøv det som står på Windows uten hell

Hovedkortet støtter ACPI, BIOS gjør det, og hvis du har fulgt windows instrukser fra a til å så er det vel bare å ta med hovedkortet til leverandøren og be om et nytt for hvis all software er satt riktig så må det jo være hardwarefeil ?

Du kan jo prøve å oppdatere BIOS først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...