Gå til innhold

Kamera til filming av ski og snowboard til maks 10K


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er interessert i å filme snowboard- og skikjøring og er ute etter et kamera som tåler kulde, støt og fukt men som ikke er et actionkamera. Det er sikkert vanskelig å finne et som passer alle kriteriene men håper noen har tips!

Jeg har sett på Olympus OM-D E-M5 Mark II men det er sikkert andre alternativer der ute.

Når det kommer til pris så tenker jeg ca 10 000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overhode ikke nødvendig med Movi M5. Det er utstyr for profesjonelle.

Kjøp et kamera med godt utvalg av gode objektiver. Selv har jeg et Panasonic GH4 til litt over din pris, men man kan få mye bra på bruktmarkedet. For å stabilisere ville jeg kjøpt enten en billig gimball stabilisator eller kanskje glidecam. Om du virkelig vurderer Movi M5, så ta en titt på DJI Ronin-M. Mye billigere og fungerer like bra til ditt bruk. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar! Noen som har vært borti Olympus OM-D E-M5 Mark II?

Jeg har brukt GH4 litt og synes at det er fantastisk å jobbe med men jeg er litt usikker på å bruke det utendørs på vinterstid, der vet jeg at Olympus OM-D E-M5 Mark II er bygd for å tåle det i tillegg til at det har fått en del skryt for stabiliseringen i selve kameraet.q

Lenke til kommentar

Canon er et bedre alternativ. Bredere utvalg av optikk til fornuftig pris og enkelt å få tak i ekstrautstyr som du gjerne trenger, samtidig tåler semi-pro modellene mye drittvær. Her vil du se på 5dmk2, 6d og 7dmk2.

 

Et godt alternativ kan også være Blackmagic Pocket. Et lite og kompakt kamera som skyter RAW. Gir deg stor fleksibilitet under gradering. Ikke noe kamera å være ute med om det snør dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...