Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Critical process died 8.1


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. 
Jeg har en hjemmebygd gaming data som har vært med i snart 8 år. Over disse årene har jeg oppgradert en del hardware, men det er fortsatt noe som er gammelt.

For noen drøye uker siden døde strømforsyningen min som snart var 8  år (Chieftek 80 bronze)
kjøpte jeg en ny nemmelig Corsair 750w 80 gold.

Men jeg fant fort ut at jeg hadde problemer. Det så ut til at CD rom og den ene harddisken min (En western digital 1TB) døde samtidig som strømforsyningen. Etter å ha kjørt en clean install av win 8.1 med en usb minnepenn som også til tider virket ustabil (dog en billig biltema minnepenn) på min eneste levende harddisk, en 120gb Samsung SSD møtte jeg nye problemer.

Jeg fikk opp feilmeldingen Critical process died og etter å ha googlet om det en god tid og prøvd det meste av det lite nettet har å si om saken kom jeg frem til en ting, etter å ha reinstallert Win 8.1 7-8 ganger.

Hver gang jeg installerer noe, vil det etter kort tid 3-6 min bli bluescreen.
Hvordan får jeg fikset dette. Har hatt win 8.1 siden lanseringen i fjor så er jo over et år siden og ikke hatt det problemet tidligere.

Jeg gikk rett i windows update etter fresh installasjon og jeg  har også lastet ned service pack 1.

Noen? :)  

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Prøvd og kjøre sfc /scannow?

Åpn opp windows command promt som administrator.

Hvis det er den windows installasjonen du har som er problemet vil det nok ikke hjelpe og installere den flere ganger.

Hadde tilsvarende problem her for kort tid siden, fant feil når jeg kjørte sfc /scannow og windows klarte ikke rette dette opp, etter MYE googling og feilsøking ga jeg egentlig litt opp =p

Ente med og skaffe annen installasjon til windows og problemet er nå borte =)

Lenke til kommentar

Prøvd og kjøre sfc /scannow?

Åpn opp windows command promt som administrator.

Hvis det er den windows installasjonen du har som er problemet vil det nok ikke hjelpe og installere den flere ganger.

Hadde tilsvarende problem her for kort tid siden, fant feil når jeg kjørte sfc /scannow og windows klarte ikke rette dette opp, etter MYE googling og feilsøking ga jeg egentlig litt opp =p

Ente med og skaffe annen installasjon til windows og problemet er nå borte =)

Kan også evt. kjøre chkdsk for å sjekke selve disken for feil.

Lenke til kommentar

 

Prøvd og kjøre sfc /scannow?

Åpn opp windows command promt som administrator.

Hvis det er den windows installasjonen du har som er problemet vil det nok ikke hjelpe og installere den flere ganger.

Hadde tilsvarende problem her for kort tid siden, fant feil når jeg kjørte sfc /scannow og windows klarte ikke rette dette opp, etter MYE googling og feilsøking ga jeg egentlig litt opp =p

Ente med og skaffe annen installasjon til windows og problemet er nå borte =)

Kan også evt. kjøre chkdsk for å sjekke selve disken for feil.

 

 

Ja det er riktig, glemte og skrive det =p

Jeg sjekket det også når jeg hadde problemet, der fikk jeg null feil men fordel og kjøre begge delene ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...