Gå til innhold

Aften i Berlevåg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns dette var veldig bra, liker denne typen bilder. Men kunne tenkt meg et kraftig kutt både i bunn og topp slik at bildet fikk et panoramapreg. Lite kutt til venstre også, slik at huset ikke ble delt i to

Skrevet

Syns dette var veldig bra, liker denne typen bilder. Men kunne tenkt meg et kraftig kutt både i bunn og topp slik at bildet fikk et panoramapreg. Lite kutt til venstre også, slik at huset ikke ble delt i to

God idé, jeg laget en kjapp V2, men basert på V1 og ikke raw-filen. Med originalen ville jeg nok ha justert til enda bredere panorama. Takk for tilbakemelding!

Gjest Slettet+0987123
Skrevet

Et nydelig bilde , fin komposisjon og med herlige farger og fint lys . Jeg også liker v2 best .

Mvh

Alec

Skrevet

En tredje versjon jeg heller kunne tenkt meg er hvis du halverer himmelen eller kanskje fjerne 60% i V1 uten å beskjære nede for da vil antagelig dybden øke ytterligere. Ved beskjæring både oppe og nede i V2 demper beskjæringen nede den ekstra dybden du ville fått ved å beskjære himmelen.

Grunnregelen er 1/3 av bildet til himmel - pluss minus selvfølgelig. Scroll opp og dekk til i V1 så ser du hva jeg mener. Ta gjerne litt og litt og kjenn på forskjellen.

Hemmeligheten ligger ofte i at betrakters blikk senkes nedover og det øker dybdefølelsen.

Ellers ingenting å si på verken lys, dybdeskarphet, farger eller detaljer.

Roar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...