Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Norsk hjemmeside program

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i norge er vi som kjent så forbanna griske at vi skal ta avgiftbelegges for tommelen vi sutter på. Ingenting skal være gratis - og ingenting skal være billigere enn absolutt det dyreste folk er villig til å betale.

Min kjære mor ønsker å lage seg en hjemmeside, men er ikke så god i engelsk. Deverre så fins det ikke meg bekjent noen norske programmer foruten frontpage til å lage hjemmesider. Og skulle det vise seg at det er et annet norsk program som kunne brukes kan du forbanne deg på at gjøken som har skrevet det skal ha betalt for villa hytte og dyr "mersjedes"

Tro om det fines et program der ute som ikke er skrevet av en grisk og gjerrig nordmann av typen freeware, eller eventuelt "billig" som støtter flere språk i menyene?

Det kan da ikke være så forbanna umulig for et norsk menneske å kunne lage seg en hjemmeside uten å måtte ha bodd 10 år i england og ha engelskkunnskaper til den store gullmedalje?

Hvor i huleste heiteste kan min mor finne et program hun kan bruke? Et enkelt sådan som egner seg til nybegynnere???????

-IRRITERT-

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hvorfor ikke bare lese spørsmålet da? det kom jo _ganske_ tydelig fram at han ønsket et norsk program... likte nicket ditt btw. Patience passet til tråden... :lol: dessuten er ikke office freeware

Endret av Th0mas
Gjest Slettet+891234
Skrevet
Hvorfor ikke bare bruke Frontpage da!?

Det er vel ikke gratis, og heller ikke standard i Office-pakkene.

Skrevet
Er jo ikke alt en kan få tak i gratis...

Synes en er litt storforlangende når en blir skikkelig sint av at det "ikke finnes" et gratis program som er norsk...

Siterer meg selv: "typen freeware, eller eventuelt "billig"

Skrevet

Hva med å kjøpe / låne en bok på norsk om html?

F.eks. Steffensen, Jan B. (for) Innføring i HTML. eller en intro en eller plass på webben?

Hvis en skal ha wysiwyg-editor på død og liv - hva med å bruke word (hvis det er installert, seff) ?

skr.

Skrevet
Her i norge er vi som kjent så forbanna griske at vi skal ta avgiftbelegges for tommelen vi sutter på. Ingenting skal være gratis - og ingenting skal være billigere enn absolutt det dyreste folk er villig til å betale.

Min kjære mor ønsker å lage seg en hjemmeside, men er ikke så god i engelsk. Deverre så fins det ikke meg bekjent noen norske programmer foruten frontpage til å lage hjemmesider. Og skulle det vise seg at det er et annet norsk program som kunne brukes kan du forbanne deg på at gjøken som har skrevet det skal ha betalt for villa hytte og dyr "mersjedes"

Tro om det fines et program der ute som ikke er skrevet av en grisk og gjerrig nordmann av typen freeware, eller eventuelt "billig" som støtter flere språk i menyene?

Det kan da ikke være så forbanna umulig for et norsk menneske å kunne lage seg en hjemmeside uten å måtte ha bodd 10 år i england og ha engelskkunnskaper til den store gullmedalje?

Hvor i huleste heiteste kan min mor finne et program hun kan bruke? Et enkelt sådan som egner seg til nybegynnere???????

-IRRITERT-

Først av alt: er det noen spesiell grunn til at hun ikke kan bruke FrontPage?

Ellers kan du jo installere et content management system/blog på kontoen hennes, der er det jo flere som finnes i norsk oversettelse. Da kan hun jo legge inn nytt innhold direkte, og trenger ikke gå omveien om html eller kode.

swanky

Skrevet (endret)

Sjekk ut sourceforge... Dødsmange opensource prosjekter som legger stor vekt på language support

www.sourceforge.com

Endret av F4en
Skrevet

Vet ikke Norsk, men Dansk er jo ganske lettforstålig.

Hva med undefined det er med danske menyer, utviklet av en danske etc. Husker ikke linken nå, men bør være lett å finne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...