Gå til innhold

Floding: Har 4 stykk maskiner


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Har 4 stykk HP z420 Workstation med Xeon prosessor og Quadro 4800 GPU.

 

Har planer om å sette opp disse 4 med Linux og starte med Floding.

 

Så, jeg har da noen spørsmål ang. dette

 

Jeg har da tenkt at jeg skal lage meg en bruker som jeg logger inn med, kan jeg da bruke denne brukeren på alle 4 maskinene? OG om dette er fungerer, jobber da alle maskinene med samme oppgave?

 

Eller finnes det en måte jeg kan clustre disse maskinene på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det støttes dessverre ikke, men ja samme foldeid og passkey og lag setter du inn på alle maskinene

 

Det er tre muligheter med de maskinene, folde rett i terminal, folde normalt med klient eller det helt letteste å folde rett i chrome-nettleser, dvs google fah nacl og øverste lenke hvor man bare skriver inn sitt foldenavn, lagnummer og passkey for å så trykke save. 

 

 

Jeg ville ha lastet ned chrome 

Så valgt foldenavn her 

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/getpasskey.py

 

Så gått til 

http://folding.stanford.edu/nacl/

 

Skrevet inn foldenavnet (Stor og liten bokstavsensitivt) Jeg må bruke war med liten w pga jeg valge det første gang.

Skrevet inn 37651 på lag-id om du vil folde for dette forumets lag, så passkeyen fra eposten man får og trykket på save-knappen og dra slideren til full. 

 

Du folder da på kun cpu som vil kjøre mange raske jobber (WU) med 125 poeng pr jobb. 

Endret av War
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Delta på Folding@home, team Hardware.no. Følg bare disse trinnene;

 
1. Last ned og installer Folding@home-programvaren fra Folding@home-prosjektetshjemmeside (hurtiglenke til Folding@home for Windows). 
 
2. Velg et (1) brukernavn under installasjonen (gjerne brukernavnet ditt på forum.hardware.no, om du er registrert der).
 
3. Legg inn (2) "Team number" 37651 etter installasjonen (i Folding@home Control Panel som kommer opp rett etter installasjonen, se bilde lenger nede). OBS! Det er svært viktig at du legger inn team number 37651 om du vil være med på team Hardware.no!
 
4.     Man bør gå til anskaffelse av en passkey før/under installasjon, og det gjør man her. Husk at passkey er personlig og skal ikke oppgis til andre.
 
5. Folding@home starter nå automatisk hver gang du starter PC-en; det legger seg i taskbaren.
 
ALidXTE.jpg
Lenke til kommentar

Har kommet over ett problem.

 

Leste litt rundt og kom over denne linken: http://hardforum.com/showthread.php?t=1601608

 

Her nevner han Ubuntu 12.04 som beste OS for denne oppgaven.

Men her sliter jeg med å få Chrome til å fungere, kommer med feilmelding når jeg velger install. Har prøvd å laste ned fra Google sine hjemme sider og kjøre kommandoer fra terminal. Noen som har en fix for dette?

 

Lenke til kommentar
./fah6

Den måten å folde på er rett i terminal ja. 

Alternativet er selve v7-klienten. 

 

Nå har jeg bare prøvd chrome rett fra nettsiden i ubuntu og det gikk rett inn. 

Har ingen erfaring med linux utover ubuntu. 

 

Den guiden er egentlig ment for (12-utgaven) en tid hvor servere med 4 cpuer kunne kjøre store oppgaver og på den måten lå millionen over gpu i poeng. 

Ett prosjekt som ikke støttes lenger, men man kan folde smp(vanlige jobber slik) 

 

Lenke til kommentar

War: Bruker du den nyeste Ubuntu releasen som ha kommet på din maskin da får at dette skal fungere ?

 

Også lurer jeg på om en ting til, hvordan er med med GPU VS CPU

I mine 4 maskiner sitter det Quadro FX4800 skjermkort med drøye 200 CUDA cores, er dette bedre får denne type oppgave?

Endret av Curzer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...