Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Viser forbruksmåleren feil?


Anbefalte innlegg

Jeg har telenor ADSL som har en båndbredde på

Opp: 256

Ned: 1024

 

Jeg har installert Forbruksmåleren som hører til abbonementet og når jeg fører musepekeren over ikonet på oppgavelinjen får jeg følgende tekst:

Opp: 128 :grine:

Ned: 1024

 

Den indikerer altså bare halv opp hastighet. Er det noen andre der ute som har installert denne og som får samme resultatet, eller blir jeg snytt for båndbredde? Kundeservice indikerer at det mest sannsynlig er feil med måleren, men er ikke helt sikker og anbefaler meg å kontakte dem på telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står 0,0 her....

 

Kjenner du en kamerat med adsl, så send ei fil til han, og sjekk hvilken hastighet han får da. Eller bruk dc++ og sjekk hvilken opp hastighet du får da. Kommer du ikke over 16kB (teoretisk maks på 128kbps) er det noe galt. Kommer du opp i 32kB (teoretisk maks på 256kbps) er det ikke noe galt.

Lenke til kommentar

Hvis du fremdeles vil teste opphastigheta di, så anbefaler jeg www.speedtest.nl

Trykk på en av de tre stoppklokkene til høyre på sida, når sida popper opp, så kryss av for de to øverste (og de andre om du vil), og trykk "Start de geselecteerde tests"

 

Er jo nederlandsk, men ikke så uforståelig lell..

Lenke til kommentar
Hvis du fremdeles vil teste opphastigheta di, så anbefaler jeg www.speedtest.nl

Trykk på en av de tre stoppklokkene til høyre på sida, når sida popper opp, så kryss av for de to øverste (og de andre om du vil), og trykk "Start de geselecteerde tests"

 

Er jo nederlandsk, men ikke så uforståelig lell..

Speedtesten i Nederland viser:

117,1 KB/s ned og 24,4 KB/s opp. Dette blir vel noe sånt som 937 kBit/s ned og 195 kBit/s opp. Litt treg linje for øyeblikket men helt tydelig at forbruksmåleren viser feil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...