Gå til innhold

[Løst] Bluetooth Headsett, MDR-zx770bn. Mikrofontrøbbel!


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et problem med mitt nyinnkjøpte headsett. Det har seg sånn at headsettet virker men ikke mikrofonen når jeg kobler dette til min hoved pc.

 

Headsettet virker utmerket både på min sekundærepc og mobil.

 

Begge pc'ene er satt opp med Windows 10, og er formatert for under 1 måned tilbake siden.

 

På min sekundærpc virket headsettet perfekt bare ved å pare enheten. Alt av drivere er hentet opp av windows. Samme på min hoved pc, bare at mikrofonen ikke virker. Det finner heller ingen drivere fra Sony på deres nettsider.

 

Etter mye feilsøking og googling, er dette den eneste differansen jeg har funnet fra hoved- til sekundærpc:

 

Under Avspillingsenheter er det 2 felt som indikerer headsettet. Et som kalles "Stereo" og et som kalles "Hands-free". Den som kalles "Hands-free" er også under Innspillingsenheter.

 

På min hoved pc er den som heter "Hands-free" diconnected, både i Avspillings- og Innspillingsenheter. 

 

post-292399-0-38930700-1448368491_thumb.jpgpost-292399-0-69557500-1448368491_thumb.jpg

 

 

Disse lar seg ikke aktivere på noen som helst måte. Ikke for å skryte, men jeg er ganske så dreven når det gjelder data og dens problemer. MEN dette får meg til å klø meg godt i hodet. Noen forslag?

 

Har prøvd:

 

-Restart

-Legge inn blåtann driver på nytt

-Pare enheten på nytt

-Fabrikkinstillt headsettet

-Fjernet alt av spor av headsettet innen enhetsbehandling, for å så koble til på nytt

-Restart

 

 

 

Fant ut denne 20 min etter innlegget. Var 2 bluetooth innstillinger som var deaktivert og dette ble løst via windows egen feilrettingsfunksjon.

Endret av DLillemo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...