Gå til innhold

Denne dronen dro inn rekordsum på Kickstarter – nå har produsenten forlatt hele prosjektet


Anbefalte innlegg

Har selv opplevd å donere til et prosjekt hvor eieren til slutt forlot prosjektet og tok med seg pengene. De få som faktisk mottok produktet rapporterte at kvaliteten langt i fra stod til forventningene.

 

Dette løses på en svært enkel måte for de som er smarte nok: Kjøp alltid varer på nett med kredittkort. Jeg fikk tilbake hele summen min fra VISA etter en måneds tid fra jeg opprettet saken i min nettbank.

 

I følge VISA sees ikke dette på som donering, men et produktkjøp. Ellers hadde VISA's advokater gått langt for å hindre meg og andre uheldige i å få refundert et rødt øre.

 

Jeg fikk motsatt svar fra Visa når jeg opplevde det samme. De valgte å avvise. Muligens fordi de fikk svært mange reklamasjoner på det prosjektet jeg prøvde å kjøpe fra. Det nyttet ikke å si til skandiabanken at leverandøren faktisk løy i sitt tilsvar på reklamasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da høres det ut som VISA / Skandiabanken trodde på selger fremfor kjøper. Dårlig forretningsmodell spør du meg...

En ting er sikkert; jeg kommer til å boikotte Kickstarter til de endrer på vilkårene, og jeg oppfordrer andre til å gjøre det samme. Det er den eneste måten å tvinge frem en endring på. Så lenge Kickstarter tjener fett med penger har de ingen grunn til å gjøre noen endringer.

 

 

Har selv opplevd å donere til et prosjekt hvor eieren til slutt forlot prosjektet og tok med seg pengene. De få som faktisk mottok produktet rapporterte at kvaliteten langt i fra stod til forventningene.

 

Dette løses på en svært enkel måte for de som er smarte nok: Kjøp alltid varer på nett med kredittkort. Jeg fikk tilbake hele summen min fra VISA etter en måneds tid fra jeg opprettet saken i min nettbank.

 

I følge VISA sees ikke dette på som donering, men et produktkjøp. Ellers hadde VISA's advokater gått langt for å hindre meg og andre uheldige i å få refundert et rødt øre.

 

Jeg fikk motsatt svar fra Visa når jeg opplevde det samme. De valgte å avvise. Muligens fordi de fikk svært mange reklamasjoner på det prosjektet jeg prøvde å kjøpe fra. Det nyttet ikke å si til skandiabanken at leverandøren faktisk løy i sitt tilsvar på reklamasjonen.

 

Lenke til kommentar

Vel de har solgt dette produktet via sin nettbutikk på www.flyzano.com også. Jeg gjorde så etter at jeg fant produktet på Kickstarter i sin tid. Regner med jeg står sterkere for å få penger tilbake. Om ikke fra produsent/leverandør så muligens VISA. Hadde jeg bare kjøpt med Mastercard hadde det ikke vært et spørsmål om heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...