Gå til innhold

Mulig å gjøre dette med integer som en setning?


Anbefalte innlegg

F.eks 

byte = 1 = Jeg heter Qwseyvnd

byte = 2 = Jeg skriver i www.diskusjon.no

byte = 3 = Jeg skriver i en stasjonær PC.

Eller byte value #123 som tar med byte #1, 2, og 3 istedenfor å nedlaste 3 bytes størrelse.

Når nettet leser byte = 3 så viser nettleser disse bokstavene "Jeg Skriver i en stasjonær PC" i stedenfor å laste ned hver eneste ASCII tegn som byte.

Det er mindre bytes å forbruke. I første øyekast ser det ut som en unødvendig ressurs å bruke tid på men når det er så mange blogginnlegg og forumer der ute så er det kanskje ikke en dumt forslag.

En integerstørrelse har value fra 0 til 65535.

En norsk språk bruker jeg ca 2000 ord, så det er plass til ca 15 to stk ord eller 65535 variasjoner av en setning.

 

Også f.eks

Enkel norsk: Min kallenavnet i Diskusjon.no er "Qwseyvnd" i Tek.no. Jeg er av og til i www.diskusjon.no. I www.diskusjon.no, jeg er der for å delta i diskusjoner.

Automatisk kompilert til "Jeg har en alias "Qwseyvnd" i Diskusjon.no; jeg er der i blant for å delta med i diskusjoner." når nettleser kompilerer i browseren før den sender gjennom world wide web.

 

Jeg fikk ideen når jeg brukte Sparemodus i Opera Mini nettleser. Det handler IKKE om kryptering.

Det er nok bare en idiotisk forslag fra meg.

Endret av Force
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste måten å svare ditt eget spørsmål på er å gjøre et forsøk. Det du spør om er en helt normal kompresjonsteknikk, men du vil bruke den på et felt som kanskje ikke er helt typisk.

 

Husk at for at ideen din skal ha noe for seg så må webserveren også sende komprimert data. Dermed ender du opp med en egen server og en egen browser for å spare bytes. Internett handler om tilgang av informasjon, så selv om det er mulig å lagre 65535 setninger, så er det ikke en god ide å gjøre det.

 

Hvis du skulle designet en ekstremt effektiv lagring av et stort tekstverk (f.eks bibelen på diskett [google it]) så er det kanskje noe man kan vurdere :)

 

Lykke til!

 

PS: Håper ikke du skriver i en stasjonær PC. Den bør i såfall være veldig stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...