Gå til innhold

Lærer, assistent, vikar?


anka1234

Anbefalte innlegg

Jeg er ansatt 100% på en ungdomsskole som ufaglært lærer.

Det siste halvåret har jeg blitt brukt som assistent på to elever som skal ha oppfølging alle timer. Nå blir jeg brukt til å ta vikartimer for andre lærere som er på kurs, sykdom eller sykemeldt. Disse to elevene har da ingen assistent.

Kan de bruke meg som dette? Jeg føler meg som en kasteball, som blir puttet inn der det er behov. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heldig som har 100 % på en ungdomssskole når du er ufaglært, da. Var det i utgangspuktet meningen at du kun skulle være assistent for disse to elevene gjennom hele skoleåret? Var det det du hadde sett for deg? 

Sikkert greit for skolen å bruke deg som vikar siden du er et kjent fjes på skolen. I tillegg får du jo mye bedre betalt for å ha vikartimer.. enn disse timene du jobber som assistent. 

Lenke til kommentar

Hva gjør du utenom på skolen da?

Var 100% stillingen din tiltenkt å bli brukt på de to elevene, eller er du bare annsatt som ekstrapersonell?
Jeg tenker at siden du er ufaglært og jobber 100% så er det akuratt det de kan bruke deg til, kasteball der det er behov. En lærer er syk så stepper du inn, en elev trenger ekstra oppfølging så da stepper du inn, klassen skal ut på ekskursjon og trenger 2 lærere og du stepper inn.

Men jeg antar at det vil vel stå i kontraken din, det er vel det første stedet jeg ville sett.

Endret av Speider-gutten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...