Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Innebygd program fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Jeg bruker Windows 10 og har lenge vært fan av Internett Explorer. Nylig fikk jeg et virus og endret en del innstillinger for å stoppe spredningen i viruset. Da det var borte og jeg åpnet IE11 gikk den med en gang til en russisk nettside selv om jeg hadde valgt egne oppstarts sider. Fant IE11 snarveien og åpnet den i notisblokk og fant en ekstra kommando som ba den om å gå til den russiske siden. Måtte slette filen da det ikke var mulig å redigere filen (ingen tilgang).

 

Lagde en ny snarveien fra Explorer installasjons mappen og brukte denne. Nylig da jeg startet maskinen fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta en omstart med en gang, lukket den meldingen og etter en liten stund tok PC'en en omstart uten noe forvarsel om å lagre arbeid. Da jeg startet opp igjen var snarveien til IE11 ugyldig, fikk beskjed om at den ikke eksisterte og måtte slettes. Når jeg åpner Edge og velger "Åpne med Explorer" skjer ingenting. Å skrive Kjør i søkefeltet og åpne programmet som kommer opp og kjøre kommandoen for å starte Explorer funker heller ikke. Kan heller ikke søke på Explorer på maskinen for å få opp programmet selv om dette skal være innebygget. Finnes det noen måte å be Windows om å verifisere at IE11 er installert og at alle filer for å kjøre programmet er der?

post-328807-0-61223600-1446893218_thumb.png

post-328807-0-00140900-1446893219_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Er det mulig å gjøre dette uten at alle programmer blir slettet? Når jeg går på Innstillinger > Gjenoppretting > Kom i gang (øverste alternativ) så fjerner den alle installerte programmer. Er det mulig å bruke Avansert Oppstart alternativet, og i så tilfelle hvordan?

 

Maskinen din er infisert.

Du vil så absolutt ikke ta vare på noe av det grumset.

For å være sikker må du installere alt på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...