Gå til innhold

Hvilken cpu til socket 1366


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er pil på viften som indikerer retningen. Du bør tilstrebe at alle viftene jobber i samme retning (altså f.eks fra front, gjennom CPU og ut bak ... en felles retning gjennom kassa. Og varm luft stiger). Jeg vil også generelt anbefale at du har fler vifter som blåser inn enn ut (overtrykk .. det har jo egentlig ingenting med antall vifter å gjøre, men total flow [cfm] eller [m³/h] om du vil INN bør være høyere enn UT).  Så test med å flytte den fra toppen til front, bunn eller sidepanel og sett den til å blåse inn. Sett så noctua'n til å blåse rett mot den du har bak.

 

Du kan jo også leke litt med termisk pasta, f.eks teste denne:

https://www.techbay.no/product.html/thermal-grizzly-kryonaut-termisk-pasta-555-gram?category_id=80

 

Ellers så er du jo på gang her. Senket temperatur en del og klokket en del  :thumbup:  :thumbup:

 

PS: Kan anbefale AIDA64 som en test for hvor varm cpu blir. Den er ikke like "bøs" som f.eks prime, men er en bedre tilnærming for hva faktiske temperaturer under normal last (f.eks spilling) blir. Edit: Men husk at alle slike tester er ekstreme ... så du kommer aldri like høyt under normal bruk/spilling.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Har vel nøyaktig samme prosessor eventuelt 920 med d14 kjøler, den er overklokket til forsiktige 3,5ghz og derfor har jeg ikke giddet tenke så mye på å oppgradere cpu/hovedkort enda. Hva slags grafikkort har du egentlig? Mest for nysgjerrighetens skyld

Har gtx 770. Hadde 460 før men den tok kvelden

Lenke til kommentar

Hmmm ... Har du prøvd? Det er ikke optimalt det du har der iallfall. Husk at du kan heve/senke viftene på tårnet hvis de kommer i konflikt med minnebrikkene.. Du kan jo også sette viften på hvilken side du vil .. Det skal gå fint å snu den.

 

Du kan jo også røkke vekk alle 3,5" brønnene du ikke bruker. Står jo bare i veien for luftflyt ..

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd, kan prøve i morgen. Begge viftene skal da blåse mot venstre på bilde?

Det er riktig. 

 

Viften i midten er jo grei - den beholder du. Hvis den andre viften kommer i konflikt med rambrikkene, så tar du den bare vekk. Den andre viften du har på kabinettet jobber jo i samme retning. Du trenger ikke 3 i serie.

 

Edit: Ja som Kjetil sier :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

 

Har vel nøyaktig samme prosessor eventuelt 920 med d14 kjøler, den er overklokket til forsiktige 3,5ghz og derfor har jeg ikke giddet tenke så mye på å oppgradere cpu/hovedkort enda. Hva slags grafikkort har du egentlig? Mest for nysgjerrighetens skyld

Har gtx 770. Hadde 460 før men den tok kvelden

 

Om du spiller, ville jeg kjøpt 970 eller høyere. Har solgt mine 5 970 så har ikke noen til salgs lenger. De jeg har vil jeg bruke på foldingen. Har 12 kort. 8 980 og 4 980Ti, ja vet jeg er sprø hehe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...